ایجاد “شبکه تجمیع پهنای باند ” در ۳۰ استان کشور پیگیری می‌شود

علیرضا صیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص پیشرفت “شبکه تجمیع ” در استان‌های کشور اظهار داشت: اقدامات مربوط به “شبکه تجمیع پهنای باند ” در دست انجام است و روال عادی اقدامات این طرح در تمامی ۳۰ استان کشور پیگیری می شود.معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات …

علیرضا صیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص پیشرفت “شبکه تجمیع ” در استان‌های کشور اظهار داشت: اقدامات مربوط به “شبکه تجمیع پهنای باند ” در دست انجام است و روال عادی اقدامات این طرح در تمامی ۳۰ استان کشور پیگیری می شود.
معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ادامه داد: در حال حاضر هریک از استان ها به دلیل دارا بودن شرایط متفاوت، در مراحل مختلفی از طرح از جمله بازگشایی پاکات مناقصه، عقد قرارداد، مبادله تجهیزات و نصب و راه‌اندازی تجهیزات شبکه قرار دارند.
وی با تاکید بر وسیع و زمان بر بودن پروژه “شبکه تجمیع ” خاطرنشان کرد: این شبکه در تمامی ۳۰ استان کشور مورد راه‌اندازی و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و از وسعت زیادی برخوردار است که به این دلیل مشاهده و مشخص شدن نتیجه آن نیازمند زمان است و در کوتاه مدت حاصل نمی‌شود.
به گزارش فارس، شبکه تجیع شاهراهی است که زیر ساخت لازم به منظور ارائه خدمات باند پهن را برای لایه ACSESS ها در تمام استان های کشور فراهم می‌کند که این لایه ACSESS می تواند یک پورت ADSL، یا تامین کننده‌ پهنای باند شبکه خصوصی مجازی یک سازمان و یا یک شرکت اینترنتی که خدمات اینترنت کابلی یا بی سیم ارائه می‌دهد باشد.
بنابر اعلام مسئولان شرکت مخابرات، این شبکه تا پایان سال جاری بهره برداری خواهد شد اما با توجه به زمان باقی مانده تا پایان سال و گستردگی این طرح، منطقی تر به نظر می‌رسد که منظور مسئولان شرکت مخابرات از راه اندازی شبکه تا پایان سال، زیر بار رفتن بخشی از شبکه باشد.
صیدی پیش از این تاکید کرده بود: در صورت عدم وجود این شبکه ارائه پهنای باند مناسب حتی به شرکت های اینترنتی هم امکان پذیر نخواهد بود و از نبود این شبکه همه حتی شرکت های خصوصی متحمل زیان خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا