تعداد کاربران اینترنت پرسرعت ADSL در کشور ۴۰۰ هزار نفر است

“بهمن برزگر” روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این رقم نسبت به میانگین تعداد کاربران اینترنت پرسرعت ADSL در جهان رقم اندکی است.وی در مورد موانع توسعه اینترنت پرسرعت در کشور گفت: بخش خصوصی توان ساماندهی و توسعه ظرفیت اینترنت پرسرعت را دارد ولی در این زمینه نیازمند همکاری شرکت مخابرات …

“بهمن برزگر” روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این رقم نسبت به میانگین تعداد کاربران اینترنت پرسرعت ADSL در جهان رقم اندکی است.
وی در مورد موانع توسعه اینترنت پرسرعت در کشور گفت: بخش خصوصی توان ساماندهی و توسعه ظرفیت اینترنت پرسرعت را دارد ولی در این زمینه نیازمند همکاری شرکت مخابرات در خصوص ارایه امکانات زیرساختی است.
به گفته ی برزگر، بخش خصوصی هم اکنون موفق به نصب ۶۰۰ هزار پورت پرسرعت شده و ظرفیت نصب بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار پورت دیگر را نیز دارد که درصورت همکاری مخابرات این میزان قابل اجرا است.
وی افزود: هم اکنون تقاضا برای اینترنت پرسرعت ADSL بیش از عرضه است و شرکت های خصوصی ارایه دهنده بعلت عدم همکاری مخابرات نمی توانند به خواست متقاضیان جواب دهند.
وی افزود: سیم مسی بعنوان نیاز اولیه شرکت های خصوصی ارایه دهنده اینترنت پرسرعت در انحصار مخابرات است، این در حالی است که بدون همکاری مراکز مخابراتی منطقه ای امکان اتصال کاربران به اینترنت پرسرعت میسر نیست.
این کارشناس فناوری اطلاعات گفت: شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت(PAP) هم اکنون در شرایطی سخت و با حداقل سوددهی فعالیت می کنند.
برزگر با اشاره به ورود شرکت مخابرات استان تهران در حوزه واگذاری ADSL به متقاضیان، گفت: ورود مخابرات به این حوزه مخالف سیاست های کلان دولت در زمینه واگذاری امور تصدی گری است.
وی افزود: واگذاری ADSL از سوی مخابرات به مردم، در واقع رقابت دولت با بخش خصوصی، آن هم در شرایط نابرابر است.
این کارشناس فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت بازنگری پروانه شرکت مخابرات، گفت: سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی با اصلاح پروانه شرکت مخابرات می تواند قوانین ضد رقابت فعلی را تغییر دهد.
برزگر افزود: پروانه شرکت مخابرات، اجازه ورود این شرکت به حوزه فعالیت های تصدی گری و ایجاد انحصار در ارایه برخی خدمات مانند عرضه سیم مسی را فراهم کرده است.
برزگر، در مورد آمار رسمی کاربران اینترنت در کشور، اظهار داشت: شرکت فناوری اطلاعات تعداد کاربران اینترنت در ایران را ۳۲ میلیون کاربر عنوان کرده ولی نحوه محاسبه این رقم برای بسیاری از فعالان حوزه فناوری اطلاعات در کشور مبهم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا