مساله واگذاری‌ها باید بدون فضاسازی ‌دنبال شود

وی افزود: در حال جمع‌بندی مواردی که از نظر ما دارای اشکال است، هستیم که هم به سازمان بورس و هم خصوصی‌سازی اعلام کنیم.به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران ایسنا و ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان بازرسی در موضوع فروش سهام مخابرات ورود کرده …

وی افزود: در حال جمع‌بندی مواردی که از نظر ما دارای اشکال است، هستیم که هم به سازمان بورس و هم خصوصی‌سازی اعلام کنیم.
به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران ایسنا و ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان بازرسی در موضوع فروش سهام مخابرات ورود کرده است یا خیر؟ گفت: بله، مطالعاتی کردیم، ولی هنوز به جمع‌بندی کامل نرسیده‌ایم. در حال جمع‌بندی مواردی که از نظر ما دارای اشکال است، هستیم که هم به سازمان بورس و هم خصوصی‌سازی اعلام کنیم.
پورمحمدی یادآور شد: یک نسخه از گزارش‌هایی را که در حد سران قواست به مجمع تشخیص نیز ارسال می‌کنیم و عرف ما نیز همین بوده است.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال لغو واگذاری این سهام وجود دارد یا خیر، زیرا این موضوع در مجلس مطرح شده است، گفت: آن‌ها نیز شروع به کار و از ما نیز دعوت کرده‌اند این موضوع را بررسی کنند. من اکنون نمی‌توانم در این رابطه قضاوت کنم.
رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: باید توجه داشت واگذاری مساله‌ای مهم، اساسی و لازم برای کشور است. نباید از این طرف و آن طرف بام افتاد؛ زمانی سفت و سخت جلوی آن را می‌گیریم و نمی‌گذاریم واگذاری صورت گیرد و حالا که می‌خواهد صورت بگیرد به اشکال‌تراشی و بهانه‌گیری می‌پردازیم. ما هیچ کدام را مطلوب نمی‌دانیم، اگر اشکالاتی واقعا وجود داشته باشد باید با دقت، حوصله، نگاه کارشناسی و بدون فضاسازی‌های ناصحیح دنبال شود.
پورمحمدی افزود: از رسانه‌ها نیز همین انتظار را داریم که به این موضوع دقت کنند؛ واگذاری مقوله‌ای جدی و اساسی است و همه باید به موفقیت این مقوله کمک کنیم.
رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود یکی از مدیران شما دوشغله است، گفت: این موضوع صحت ندارد؛ طبق قوانین موجود هر مدرس دانشگاه می‌تواند مسوولیت دیگری را نیز بپذیرد. یکی از دوستان ما که استاد دانشگاه است در سازمان مسوولیتی دارد. ایشان به دلایلی که بیشتر شخصی بوده و همچنین بنا به درخواست دوستانشان مسوولیت دیگری را پذیرفته‌اند و برای جابه‌جایی طبق قانون سرپرستی تا دو سه ماه مجاز است.
وی درباره دیدارش با مراجع و در پاسخ به این پرسش که چرا اخیرا این دیدارها افزایش یافته است؟ گفت: دیدار رهبران دینی بسیار ارزشمند است. در ایام ماه مبارک رمضان و تابستان دیدارها محدود بود و بعضی از مراجع در مشهد حضور داشتند؛ از این رو دیدارها به هفته‌های پس از ماه مبارک رمضان افتاده است.
پورمحمدی افزود: بنده در آخر عمر وزارت کشورم به زیارت مراجع رفته بودم و این بار چون سالروز تشکیل سازمان بازررسی است یکسری مراسم داریم، از جمله دیدار با مراجع تا بتوانیم فعالیت‌هایی را که انجام داده‌ایم گزارش دهیم و رهنمودهای آنها را دریافت کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا