ساختار مخابرات تغییر می کند؟

شرکت مخابرات ایران همراه ۳۲ شرکت استانی و همراه اول که پر درآمد ترین شرکت این مجموعه به شمار می رود، طی سال های اخیر و با گسترش خدمات توانست به یکی از تاثیر گذار ترین شرکت های دولتی مبدل شود.حال کنسرسیوم اعتماد مبین ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم این شرکت را خریده است.با این …

شرکت مخابرات ایران همراه ۳۲ شرکت استانی و همراه اول که پر درآمد ترین شرکت این مجموعه به شمار می رود، طی سال های اخیر و با گسترش خدمات توانست به یکی از تاثیر گذار ترین شرکت های دولتی مبدل شود.
حال کنسرسیوم اعتماد مبین ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم این شرکت را خریده است.با این حجم از سهمی که توسط این کنسرسیوم خریداری شده است، این کنسرسیوم بازیگر اول در تصمیم گیری های این شرکت به شمار می رود.
در جمع پنج نفره هیات مدیره سه نفر از سوی کنسرسیوم اعتماد مبین، یک نفر از سهام عدالت و یک نفر از سوی دولت حضور خواهند داشت.
با این روند از یک ماه دیگر باید منتظر اعمال تغییرات در هیات مدیره  و سپس در ساختار ها و تعرفه های مخابرات باشیم.
بیشتر اعضای هیات مدیره فعلی شرکت مخابرات ایران اکثرا از شرکت صاایران به جمع مخابراتی ها افزوده شده اند. با توجه به شناخت و تجربه بالای برخی از این مدیران در حوزه مخابرات، پیش بینی می شود تعدادی از اعضای هیات مدیره در سمت خود ابقا شوند.
وفا غفاریان از جمله این مدیران است که با وجود بیماری، احتمال حضور مجدد در کسوت ریاست هیات مدیره مخابرات را دارد.
صابر فیضی نیز از مدیرانی است که سابقه طولانی در مخابرات (آذربایجان شرقی ) و ایران را دارد، بنابراین گمان نمی رود که کنسرسیوم اعتماد مبین حداقل تا پایان سال جاری دست به تغییرات این افراد بزند.
اما کار سخت کنسرسیوم اعتماد مبین ایجاد تغیبرات اساسی در برخی از ساختار های قدیمی و سنتی مخابرات، تغییرات در برخی از تعرفه ها که تنها در زمان دولتی بودن منطقی بود، ارایه سرویس های جدید و به ر وز تر، کاهش نیروهای مازاد در بدنه مخابرات و افزایش بهره وری، کاهش برخی از امور غیر ضرور و دولتی پسند و جذب نیروهای جوان تر است.
اکنون برخی از نیروهای مخابرات به مرز بازنشستگی رسیده اند و دیگر انگیزه لازم برای فعالیت در این شرکت را ندارند.
همچنین حقوق و مزایای برخی از کارکنان مخابرات ایران با هزینه های آنها برابری نمی کند که کنسرسیوم اعتماد مبین باید برای افزایش انگیزه فعالیت در بین کارکنان که سرمایه واقعی شرکت هستند تلاش کند.
همچنین باید نگاه فعلی مخابرات را که تنها بازار داخلی است ،به نگاه فراملی تغییر دهد و از بازار های خارجی بهره گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا