برندهای بزرگ ژاپنی در صدد ارایه تلویزین های سه بعدی

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از اس اف گیت، بر اساس این گزارش مهندسان شرکت پاناسونیک اعلام کرده اند که بر روی دستگاه های پلاسمای سه بعدی کار می کنند.این شرکت ها بر روی استانداردهایی برای پخش و امکان استفاده از دیسک کار می کند و در صدد استفاده از فناوری Blu-ray …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از اس اف گیت، بر اساس این گزارش مهندسان شرکت پاناسونیک اعلام کرده اند که بر روی دستگاه های پلاسمای سه بعدی کار می کنند.
این شرکت ها بر روی استانداردهایی برای پخش و امکان استفاده از دیسک کار می کند و در صدد استفاده از فناوری Blu-ray با فرمت بسیار پیشرفته برای جانشین شدن به جای استاندارد DVD است.
شرکت های دیگری چون شارپ هم از تلویزن های سه بعدی رونمایی کرده اند.فناوری سه بعدی شامل نشان داده دو تصویر که هر تصویر برای دیده شدن توسط یک چشم در نظر گرفته شده و به این ترتیب تصاویر واقعی تر و سه بعدی به نظر می رسند.
فیلم های سه بعدی معمولا با استفاده از فناوری های قدیمی تر نشان داده می شدند و لازم بود برای دیدن تصاویر سه بعدی از عینک های بخصوصی استفاده کرد اما نسل جدید تلویزیون های سه بعدی از فناوری هایی بهره می برد که با چشم غیر مسلح نیز می توان تصاویر سه بعدی را از یکدیگر تفکیک کرد و دیگر نیازی به استفاده از عینک نیست.
شرکت توشیبا هم به تازگی اقدام به ارایه تلویزیون جدیدی کرده که در طول سال جاری روانه بازار ژاپن می شود و قیمتی که برای این دستگاه در نظر گرفته ۱۱ هزار دلار است.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا