آیا مرورصفحاتWeb ، امنیت شبکه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد؟

کلاهبرداریها ، سرقت ها و جاسوسی های اینترنتی منجر به فاش شدن کلمات رمز، هویت و از دست ‌رفتن اطلاعات محرمانه می‌ شوند.از سویی مرور و سرکشی بی‌ملاحظه وب سایت ها در اینترنت توسط کاربران داخلی به غیر از کاهش کارایی، شرکت را متحمل آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌کند. استفاده نامحدود از برنامه‌های اشتراک فایل ( P2P,IM …

کلاهبرداریها ، سرقت ها و جاسوسی های اینترنتی منجر به فاش شدن کلمات رمز، هویت و از دست ‌رفتن اطلاعات محرمانه می‌ شوند.از سویی مرور و سرکشی بی‌ملاحظه وب سایت ها در اینترنت توسط کاربران داخلی به غیر از کاهش کارایی، شرکت را متحمل آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌کند.
استفاده نامحدود از برنامه‌های اشتراک فایل ( P2P,IM ) و دانلودهای صوتی و تصویری سبب خطر نفوذ یا از بین رفتن داده‌ها و همچنین هدر رفتن پهنای‌با‌ند و در نتیجه محدود شدن منابع شرکت می‌شود. در عین حال تمام نارسایی های مطرح شده راه حل هایی دارد که یکی از آن ها سیستم پالایش محتوا و تجهیزات امنیتی است. از این رو سایبروم به منضور رفع این گونه نارسایی ها سیستم پالایش محتوا و برنامه ویژه ای را تولید و عرضه کرده است.
علاوه بر این Cyberoam تجهیزات امنیتی Gateway همچون دیواره آتش، ضدجاسوس افزار و ضد ویروس، ضد هرزنامه، سیستم جلوگیری از تفوذ VPN , IPSیا شبکه خصوصی مجازی، محافظت یکپارچه‌ای در برابر کلاهبرداریها و سرقت های اینترنتی، سایتهای حاوی کدهای مخرب و امکانات دیگری را در کنار سیستم پالایش محتوا و برنامه های خود ارائه می کند. گفتنی است راهکار پالایش محتوای اینترنت Cyberoam نقش مهمی در اطمینان موسسات آموزشی از رعایت قوانین استانداردی مثل CIPA دارد.
همچنین سیستم فیلترینگ Cyberoam، بوسیله بانک اطلاعاتی یکپارچه خود، شامل میلیونها سایت است که در بیش از ۸۲ دسته مختلف طبقه‌بندی شده‌اند و دسترسی به اینترنت را کنترل می‌کند.
WebCat که همان موتور طبقه‌بندی خودکار Web سایبروم است ، یکی از جامع‌ترین بانکهای اطلاعاتی URL یا آدرس اینترنتی را برای محافظت در برابر تهدیدات ترکیبی دارد. با این سیستم، طبقه‌بندی‌های دلخواه برای گروههای مشخصی از شرکت ها، جهت پوشش امنیتی دلخواهشان ایجاد می شود. در مقایسه با محصولات دیگر که بانک اطلاعات سایتهای موجود روی سرور می باشد، در سری‌های CR ، بانک اطلاعاتی Cyberoam ، روی خود دستگاه موجود بوده و با کمترین تأخیر، وابستگی به بستر شبکه و خواندن اطلاعات از منبعی دیگر را حذف کرده‌است.
پالایش لایه کاربردی (بالاترین لایه مدل OSI) به شرکتها این اجازه را می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی IM,P2P همچون Yahoo, Skype, MSN غیره را کنترل کنند. انتقال فایل بوسیله این برنامه ها را می‌توان بوسیله سیستم جلوگیری از نفوذ IPS Cyberoam مسدودکرد.  و نیز شرکتها می‌توانند با ساختن پیامهای دلخواه برای سایتهای مسدود‌شده، کاربران را جهت تمرین امنیت ، آموزش دهند .
علاوه بر این داشبورد Cyberoam دید وسیعی از دسترسی به صفحات Web به همراه گزارش‌گیری سطح کاربر و همچنین‌گزارشهای کاملی از انتقال داده‌ها، برنامه‌های استفاده‌شده، سایتهای دیده شده، موتورهای جستجوی به کارگرفته شده و غیره را ارائه می‌دهد. این باعث می‌شود تا شرکتها مرور کردنهای بی‌حاصل و دانلودهای گیرنده پهنای‌با‌ند را که ممکن است شرکت را در برابر کمبود منابع و بدهی قرار دهد کنترل کنند.
این محصول جدید توسط موسسه Check Mark موفق به کسب گواهینامه برترین خدمات شده است.
۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا