درآمد گمرک از واردات گوشی تلفن همراه کاهش یافت

 “رضا جمهوری” در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین حجم واردات گوشی از طریق قاچاق صورت می گیرد و تنها میزان محدودی گوشی از مبادی مرزی وارد بازار تلفن همراه کشور می شود که این امر به ضرر دولت است.وی افزود: هم ا کنون گسترش قاچاق گوشی به دلیل …

 “رضا جمهوری” در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین حجم واردات گوشی از طریق قاچاق صورت می گیرد و تنها میزان محدودی گوشی از مبادی مرزی وارد بازار تلفن همراه کشور می شود که این امر به ضرر دولت است.
وی افزود: هم ا کنون گسترش قاچاق گوشی به دلیل تعرفه بالای واردات این کالای ارتباطی و  حضور کمرنگ ماموران نیروی انتظامی و مسوولان مربوطه صورت می گیرد. واردات غیرقانونی این کالای ارتباطی به صورت چمدانی از مبادی مرزی به کشور صورت می گیرد. بر همین اساس میزان در آمد  گمرک به طور چشمگیری کاهش یافته است.
به گزارش موبنا، از سال ۸۵ که تعرفه واردات گوشی تلفن همراه یک شبه از ۴ به ۶۰ درصد افزایش یافت و دو سال بعد به ۲۵ درصد کاهش یافت. بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شد بازار این کالای ۴۶ میلیون مشترک ایرانی در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد و بیشتر سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین شود.
به گفته دست اندرکاران و کارشناسان بازار گوشی تلفن همراه اکنون حدود ۹۵ درصد سهم بازار در اختیار واردکنندگان غیرقانونی قرار دارد.
۱۲۹/  ۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا