تشکیل جلسه‌ بررسی وضعیت شورای عالی فضای مجازی با حضور مقام معظم رهبری

به گزارش خبرنگار موبنا، حجت‌الاسلام دکتر حمید شهریاری، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در خصوص حفظ نشدن جایگاه اصلی شورای عالی فضای مجازی بر اساس دیدگاه‌های اصلی تشکیل آن، گفت: با توجه به سپری شدن ۳ سال از عمر این شورا، از سویی این شورا یک نهال نوپا محسوب می‌شود و از سویی با …

به گزارش خبرنگار موبنا، حجت‌الاسلام دکتر حمید شهریاری، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در خصوص حفظ نشدن جایگاه اصلی شورای عالی فضای مجازی بر اساس دیدگاه‌های اصلی تشکیل آن، گفت: با توجه به سپری شدن ۳ سال از عمر این شورا، از سویی این شورا یک نهال نوپا محسوب می‌شود و از سویی با تغییر دولت، تاریخچه تأسیس و مبنای شکل‌گیری آن مفقود شده است و در ذهن وزاری جدید اهمیت تشکیل جلسات آن شکل نگرفته است.
وی یادآور شد: برای برون‌رفت از این موضع، منتظر تشکیل جلسه‌ای با حضور مقام معظم رهبری هستیم که با حضور سران ۳ قوه و دست‌اندرکاران شورا تشکیل خواهد شد؛ تا بتوانیم به نقطه صفر مشترک رسیده و از نقطه‌ای که مورد اجماع همگانی است، شروع کنیم.
وی با اشاره به اینکه توقعات از شورای عالی فضای مجازی کاملاً روشن است، بیان داشت: یکی از اشکالات دیگر، نقطه شروع به کار شورا در دولت سابق بر سر جا نمایی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که با حل نشدن، موضوع تبدیل به یک زخم کهنه شد؛ که ای کاش این مساله زودتر حل شود تا وارد فضای جدیدی شویم.
وی ادامه داد: به صورت کاملاً طبیعی فناوری اطلاعات، فعالیت بین بخشی و فرابخشی است و در خلال آن در پروژه‌هایی مانند امضای دیجیتال و یا تعیین هویت دیجیتال، تعارضات بین دستگاهی به وجود می‌آید. کشورهای پیشرفته این مشکل را در بالاترین سطح اجماع نخبگانی حل کرده‌اند و اگر در کشورمان خلاف این امر بخواهیم عمل کنیم، تنها شاهد توسعه بخشی فناوری اطلاعات خواهیم بود.
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی تصریح کرد: اینکه این نقطه کانونی سیاست‌گذاری کجاست، امروز اجماع نخبگانی در شورای عالی فضای مجازی به وجود آمده است و اختلافی بر سر آن نیست و یک گام به جلو محسوب می‌شود؛ اما نحوه عملکرد باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی در پایان تصریح کرد: دولت اهتمام لازم برای تشکیل جلسات به خرج نداده است و به عنوان عضوی از شورای عالی فضای مجازی، از ریاست آن درخواست اختصاص وقت بیشتر برای این شورا دارم. چه بسا فضای فناوری اطلاعات در رفع بسیاری از مشکلات کشور راهگشاست و هم فضای کسب‌وکار ایجاد کرده و تحول سازمانی را به همراه خواهد داشت.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا