آغاز فعالیت اجرایی اپراتور سوم از ابتدای سال ۸۹

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، رضا تقی پور امروز” شنبه ” در حاشیه مراسم هفته جهانی فضا، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال موبنا مبنی بر وضعیت فعلی پروژه اپراتور سوم تلفن همراه اظهار داشت : امیدواریم با توجه به سابقه شش ماهه از برگزاری مزایده این پروژه مهم ، بتوانیم مسائل …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، رضا تقی پور امروز” شنبه ” در حاشیه مراسم هفته جهانی فضا، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال موبنا مبنی بر وضعیت فعلی پروژه اپراتور سوم تلفن همراه اظهار داشت : امیدواریم با توجه به سابقه شش ماهه از برگزاری مزایده این پروژه مهم ، بتوانیم مسائل جانبی آن را نیز حل کرده و قرار داد آن را نهایی کنیم .
وی درباره اختلالات فعلی شبکه تلفن همراه نیزبا اشاره به ارتقای تجهزات شبکه در شهر تهران گفت: اغلب مشکلات موجود مربوط به آنتن های BTS است که بعضاً مجبور هستیم محل آنها را جابجا کرده که این مسئله با توجه به برنامه و مقررات خاص سایر دستگاهها زمان می برد.
وی افزود: در شهرستانها این مشکلات با توجه به فضای موجود دیده نمی شود و امید واریم که بزودی این مشکلات در تهران هم برطرف شود.

ماهواره مصباح در نوبت پرتاب
تقی پور در مورد ماهواره مصباح نیز با اشاره به عدم خود اتکایی در این حوزه گفت : از آنجایی که این پروژه به صورت مشترک با کشورهای خارجی انجام شده است در پرتاب این ماهواره موفقیت چندانی کسب نشده و کماکان بحث های قرار دادی باعث تعویق در زمان پرتاب آن شده است .
وزیر ارتباطات اظهار امیدواری کرد که تلاش برای پرتاب ماهواره مصباح به نتیجه برسد و گفت : این ماهواره در نوبت پرتاب قرار دارد .
وی از انجام فاز مطالعاتی برای فرستادن فضا نوردان ایرانی به فضا خبر داد و افزود : این طرح نیازمند راهبرد های همه جانبه و ملی است تا وارد فاز اجرایی شود . اما در زمان حاضر ادامه فاز مطالعاتی آن در برنامه پنج ساله پنجم توسعه دیده شده است .
وی افزود : ماهواره صدا و سیما هم اعتباراتش تامین شده و در حال تهیه از سوی مسئولان وزارت ارتباطات و صدا وسیما است .
به گفته تقی پور ، هزینه اینترنت با بهره گیری از فناوری فضایی و کاهش هزینه های ارزی و اجاره ای کاهش می یابد.
۲۰/۱۲۸

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا