اجرای پروژه کارت ملی هوشمند نیازمند بودجه کلان است

عبد المجید ریاضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا در خصوص پروژه کارت ملی هوشمند اظهار داشت: این پروژه  پیچیده‌ای است که اجرای آن مستلزم اختصاص بودجه‌های کلان و زمان زیادی است. وی پروژه کارت ملی هوشمند را درمرحله پایان بخش مطالعاتی دانست و تصریح کرد: با تعاملی که میان وزارت ارتباطات کشور و سازمان …

عبد المجید ریاضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا در خصوص پروژه کارت ملی هوشمند اظهار داشت: این پروژه  پیچیده‌ای است که اجرای آن مستلزم اختصاص بودجه‌های کلان و زمان زیادی است.

وی پروژه کارت ملی هوشمند را درمرحله پایان بخش مطالعاتی دانست و تصریح کرد: با تعاملی که میان وزارت ارتباطات کشور و سازمان ثبت احوال ایجاد شده، نخستین گام های مطالعاتی این پروژه برداشته شده است.
ریاضی گفت: امیدواریم در برنامه پنجم توسعه توجه ویژه‌ای به این پروژه معطوف شود.

کارت هوشمند ملی  دارای قابلیت های گوناگونی است  که به دلیل برخورداری ازحافظه از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

این درحالیست که مسوولان  سازمان ثبت احوال از توزیع  تولید این کارت در سال جاری خبر داد بودند و اعلام کردند که  کارتهای الکترونیکی ملی جایگزین کارتهای شناسایی ملی فعلی بعد از اتمام دوره اعتبار آن می شوند.

ازاین کارت ها برای توسعه عدالت و رفاه اجتماعی، ساماندهی یارانه ها و بهینه سازی امور مربوط به برگزاری انتخابات می توان استفاده کرد.

۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا