صدور مجوز ترانزیت در گمرگ با این طرح آنلاین کنترل می‌شود

رضا جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب افزود: تحت وب شدن مسیرهای ترانزیتی تا دو ماه آینده در ۱۳ گمرک انجام شده و اجرا می‌شود که در حال حاضر در دو گمرک سرخس و باهنر این کار به صورت پایلوت انجام شده است.او درباره مزیت‌های …

رضا جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب افزود: تحت وب شدن مسیرهای ترانزیتی تا دو ماه آینده در ۱۳ گمرک انجام شده و اجرا می‌شود که در حال حاضر در دو گمرک سرخس و باهنر این کار به صورت پایلوت انجام شده است.
او درباره مزیت‌های این کار تصریح کرد: با این کار ما به صورت زنده و آنلاین می‌توانیم صدور مجوز ترانزیت را در گمرک مبدا و خروج آن را از گمرک مقصد دنبال و کنترل کنیم. بحث رسوب و قاچاق کالا از طریق ترانزیت به حداقل ممکن کاهش می‌یابد.
جمهوری ادامه داد: اظهارنامه ترانزیت یا فرم T1 که در گمرک مبدا تنظیم می‌شود آن را به صورت زنده از طریق اداره کل نظارت بر گمرک می‌توانیم مشاهده کنیم و خروج همان اظهارنامه و مسیر حرکت محموله را از آن مسیر به صورت زنده کنترل کنیم.
وی ادامه داد: انجام این کار به صورت زنده باعث می‌شود تخلفات ترانزیتی که به رسوب کالا در بین راه منجر شود کاهش یابد؛ در گذشته این کار به صورت دستی انجام می‌شد و ارتباطات شبکه‌ای بین گمرک مبدا و مقصد وجود نداشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا