شورای عالی فضایی باید تقویت شود

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا تقی پور در مراسم  معارفه رئیس سازمان فضایی کشور اظهار داشت: با توجه به عنایت های ویژه شخص رئیس جمهوری به حوزه فضایی و همچنین پیگیری جدی برنامه های تدوین شده در این بخش، امیدواریم شاهد رشد جهشی در …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا تقی پور در مراسم  معارفه رئیس سازمان فضایی کشور اظهار داشت: با توجه به عنایت های ویژه شخص رئیس جمهوری به حوزه فضایی و همچنین پیگیری جدی برنامه های تدوین شده در این بخش، امیدواریم شاهد رشد جهشی در حوزه فضایی کشور باشیم.

وی افزود: امروزه بحث ها و برنامه های فضایی یکی از فعالیت های اصلی در کشور تلقی می شود و با توجه به فعالیت هایی که پیش از این صورت گرفته ، آینده روشنی را برای کشور در این حوزه شاهد هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امیدواریم دکتر فرقانی توجه ویژه ای به جایگاه تحقیقاتی در این حوزه و جلب همکاری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و همچنین توسعه بخش خصوصی داشته باشند.

وی با بیان اینکه قرارنیست تمام کارهای فضایی کشور در این سازمان انجام شود ، تأکید کرد: وظیفه ما شبکه سازی و ایجاد یک بسیج همه جانبه از تمامی بخش های ذیربط تخصصی در این حوزه به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده است.

تقی پور تصریح کرد: امیدواریم که فعالیت های فضایی با حمایت دولت شکل گرفته و زمانی که امکان حل مسائل خود از طریق ایجاد بازارهای مناسب را پیدا کرد، بتوانیم خصوصی سازی در این حوزه را نیز عملیاتی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تلاش می کنیم تا شورای عالی فضایی تقویت شود تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از ساختارهای موجود از قبیل شورای عالی فضایی و کمیسیون راهبردی این شورا بتوانیم به اهداف تعریف شده در این حوزه دست پیدا کنیم.

در این مراسم محمد علی فرقانی، رئیس جدید سازمان فضایی ایران نیز طی سخنانی با اشاره به نقش علوم فضایی و توسعه آن در توسعه پایدار و همچنین تأمین امنیت اجتماعی، اظهار داشت: با توجه به موار موجود در این حوزه سه اولویت اساسی برای برنامه های خود در نظر گرفته ام.

وی افزود: افزایش توان علمی، فنی و مدیریتی از طریق توسعه منابع انسانی، کنترل زمان در اجرای پروژه ها و همچنین تعیین اولویت ها برای استفاده از منابع محدود موجود، از جمله این اولویت ها محسوب می شود.

۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا