کنسرسیوم های داخلی برای تامین مالی اپراتور سوم باید مشارکت کنند

رمضانعلی صادق زاده در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا اظهارداشت: اسنادی که برای حضور شرکت کنندگان دولتی در مزایده اپراتورسوم محدودیت قائل شده اند نیازبه بازنگری دارد.وی با بیان اینکه سازمان گسترش به دلیل ماهیت توسعه ای صنایع های تک و رفع مشکل مالی و ارزی آمادگی حضوردرمزایده اپراتور سوم را دارد، گفت:این سازمان  …

رمضانعلی صادق زاده در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا اظهارداشت: اسنادی که برای حضور شرکت کنندگان دولتی در مزایده اپراتورسوم محدودیت قائل شده اند نیازبه بازنگری دارد.
وی با بیان اینکه سازمان گسترش به دلیل ماهیت توسعه ای صنایع های تک و رفع مشکل مالی و ارزی آمادگی حضوردرمزایده اپراتور سوم را دارد، گفت:این سازمان  با ورود به این پروژه ، بر اساس اصل ۴۴ سهم خود را به بخش خصوصی واگذار می کند.
به گفته وی ،این سازمان بر اساس اصل ۴۴، مجار به سرمایه گذاری ۴۹ درصدی پروژه اپراتور سوم تلفن همراه است.
صادق زاده ادامه داد: سرمایه گذاری درزمینه های تک فقط تولید نیست بلکه بهره برداری، انتقال فناوری و توسعه بهره برداری هم جزو صنایع های تک محسوب می شود و دراساسنامه سازمان نیز آمده است.
 وی تصریح کرد: این سازمان آماده است تا برای تأمین مابقی تجهیزات این قرار داد را نیزازطریق عقد قرارداد با شرکت معتبر خارجی اقدام کند.
 پیش ازاین مطابق با قانون سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین به منظورانتقال تکنولوژی به داخل کشور،در پروژه اپراتور سوم تلفن‌همراه ایران برای شریک خارجی اپراتور ۴۹ درصد سهم و برای شریک داخلی ۵۱ درصد سهم منظورکرده بودند.
اپراتور سوم که قرار بود در بهار امسال سیمکارت به بازار عرضه کند پس از کنار گذاشته شدن اتصالات امارات و عدم توافق زین با اجرای این پروژه همچنان در ابهام قرار دارد.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا