خداحافظی گوشی های بدون نام چینی از بازار

در ماه های گذشته عرضه گوشی های چینی با نام های متفرقه و قیمت های پایین باعث شد تا مشتریان به طور چشمگیری از این گوشی ها استقبال کنند.اما استقبال مشتریان از این گوشی ها موقتی بود چرا که کیفیت پایین این گوشی ها و عدم ارائه خدمات پس از فروش باعث شد تا دیگر …

در ماه های گذشته عرضه گوشی های چینی با نام های متفرقه و قیمت های پایین باعث شد تا مشتریان به طور چشمگیری از این گوشی ها استقبال کنند.
اما استقبال مشتریان از این گوشی ها موقتی بود چرا که کیفیت پایین این گوشی ها و عدم ارائه خدمات پس از فروش باعث شد تا دیگر تمایلی برای خرید آن وجود نداشته باشد. بیشتر این نوع گوشی ها که به مرور زمان دچار مشکل نرم افزاری و سخت افزاری می شوند، کاربران را با مشکلات زیادی مواجه می کند.
مشکلات گوشی های چینی تنها گریبانگیر خریداران نبود، چرا که شرکت های قانونی هم به دلیل افزایش عرضه این گوشی ها دچار ضررو زیان شدند.
مدیرعامل شرکت “پارس کامتل” در این باره  گفت: واردات بی رویه گوشی های چینی و عرضه آن با قیمت پایین در بازار نیز از میزان فروش گوشی های وارداتی را کاهش داد.
“حسین پاینده” افزود: گوشی های چینی عرضه شده که به طور معمول غیراستاندارد هستند و حتی تشعشات آن برای مصرف کننده زیان بار هستند.
مسئول رسیدگی به شکایات مردمی در اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری و لوازم یدکی تهران گفت: بیشترین شکایات کاربران گوشی تلفن همراه مختص به گوشی های چینی متفرقه است که به صورت قاچاقی روانه بازار می شود.
“علی شربیانی” در این باره به خبرنگار موبنا گفت: عرضه گوشی های بی نام و نشان چینی که از سوی فعالان غیرقانونی با گارانتی متفرقه در اختیار مشتریان قرار گرفت میزان شاکیان گوشی تلفن همراه به یکباره افزایش داد.
وی با اشاره به خرابی زود هنگام گوشی های چینی افزود: این گوشی ها فاقد لوازم جانبی بوده و در صورت خرابی  تعمیرکاران از تعمیر این گوشی ها خودداری می کنند.
وی ادامه داد: اکثر شکایات دراین زمینه در خصوص فروشگاه های عرضه کننده این نوع گوشی ها صورت می گیرد.
فروشندگان معتقدند در پی اثبات  بی کیفیتی گوشی های چینی ، میزان استقبال از گوشی های چینی به طور چشمگیری کاهش یافت . به همین دلیل به مرور زمان  نمایش آنها  پشت ویترین مغازه ها کاهش یافت.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا