جزئیات کاهش درآمد مخابرات اعلام شد

به گزارش خبرنگار موبنا، مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران “علیرضا صیدی” امروز در مراسم افتتاح ۳۷۰ پروژه مخابراتی تهران و البرز گفت: با اعلام تعرفه‌های هم‌کدی درآمد مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی ۳۷ درصد، درآمد تلفن ثابت به ثابت خارج استانی ۷ درصد و درآمد تلفن ثابت به سایر اپراتورها ۵ درصد کاهش یافته …

به گزارش خبرنگار موبنا، مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران “علیرضا صیدی” امروز در مراسم افتتاح ۳۷۰ پروژه مخابراتی تهران و البرز گفت: با اعلام تعرفه‌های هم‌کدی درآمد مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی ۳۷ درصد، درآمد تلفن ثابت به ثابت خارج استانی ۷ درصد و درآمد تلفن ثابت به سایر اپراتورها ۵ درصد کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران افزود: در این مدت همچنین درآمد تلفن ثابت به تلفن همراه اول ۶ درصد افزایش یافته که ناشی از گسترش شبکه همراه اول بوده است.
وی گفت: رواج پیام‌رسان‌های رایگان موبایلی ترافیک داخل استانی و بین‌استانی تلفن ثابت را کاهش داده است.
صیدی تصریح کرد: از سوی دیگر قیمت حق اتصال هر خط تلفن ثابت ۵۰ هزار تومان است درحالی که به‌طوری‌که میانگین ۱۰ ساله نشان می‌دهد هزینه تمام شده هر خط ثابت حدود یک میلیون تومان بوده است. برای مثال در پروژه مسکن مهر پرند هزینه تمام شده هر خط تلفن ثابت ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای مخابرات تمام شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران افزود: این درحالی است که بازگشت سرمایه برای مثال در پرند ۴۲ سال و در شبکه‌های قدیمی ۳۵ سال طول می‌کشد.
وی با اشاره به حیاتی بودن سرویس‌دهی تلفن ثابت در کشور اظهار داشت: اگر یک روز ارتباط تلفن ثابت بانک‌ها قطع شود کار آنها مختل خواهد شد، اما این درحالی است که از هر تراکنشی که روی هر POS انجام می‌شود، بانک‌ها ۱.۵ ریال به مخابرات می‌دهند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمارهای به روز کردن تلفن ثابت در استان تهران یادآور شد که آمارهای این بخش با تأکید رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران به حاضران اعلام می‌شود.
صیدی توضیح داد، تا پایان سال ۹۲ حدود ۵۳ هزار فیش تلفن ثابت که بیش از یک ماه در نوبت بوده‌اند، داشتیم. در سال ۹۳ ۵۶۳ هزار فیش جدید فروخته شد که اکنون از تمام این تقاضاها ۲۰ هزار فیش تلفن ثابت در تمام استان البرز و تهران در نوبت باقی مانده‌اند و باقی تقاضاها پاسخ داده شده‌اند.
وی ادامه داد: از ۲۰ هزار تقاضای در نوبت مانده ۱۱ هزار مربوط به استان البرز و ۸ هزار مربوط به استان تهران است و ۵۰ درصد تقاضاهای باقی‌مانده مربوط به مسکن مهر است.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا