داستان عجيب برداشتن اجباري چادر!

بر اين اساس و در جريان برگزاري كنكور سراسري سال ۹۴ كه دو سه روز پيش برگزار شد، جمعی از داوطلبان خواهر کنکور رشته تجربی شهر یاسوج از برداشتن اجباری چادر خانم ها برای شرکت در جلسه کنکور سراسری خبردادند و از این اقدام غیرفرهنگی به شدت گلایه کردند. اين اتفاق در جريان برگزاري کنکور …

بر اين اساس و در جريان برگزاري كنكور سراسري سال ۹۴ كه دو سه روز پيش برگزار شد، جمعی از داوطلبان خواهر کنکور رشته تجربی شهر یاسوج از برداشتن اجباری چادر خانم ها برای شرکت در جلسه کنکور سراسری خبردادند و از این اقدام غیرفرهنگی به شدت گلایه کردند. اين اتفاق در جريان برگزاري کنکور سراسری سال ۱۳۹۴ رشته علوم تجربی  رخ داد و در یکی از مراکز امتحانی به طور اجباری چادر خانم ها برای حضور در جلسه کنکور برداشته شد.
به گفته افراد حاضر در محل برگزاری  آزمون واقع در شاهد ۲۸ شهر یاسوج این اقدام برای اولین بار است که در کشور انجام شده و  نارضایتی های شدیدی را به همراه داشته است. این در حالی است که داوطلبان زیادی چادر‌های خود را  پشت در امتحان گذاشتند و وارد جلسه شدند.
گويا اين اقدام براي جلوگيري از تقلب در انجام كنكور بوده كه «خدایی» رئيس سازمان سنجش كشور درباره آن گفته «گرفتن چادر داوطلبان خانم در کنکور سراسری با هیچ عنوان جزو دستورالعمل‌های سازمان سنجش در امر برگزاری آزمون نیست».
وي اظهارداشته «گرفتن چادر داوطلبان خانم در کنکور سراسری تجربی در شهر یاسوج در کل کشور اولین گزارشی است که تاکنون منتشر شده و در خصوص این موضوع و عدم رعایت ضوابط و مقرراتی است که این سازمان اطلاق کرده است.»
وی بیان کرد: در صورت صحت این موضوع مسئول حوزه این سازمان بر خلاف ضوابط این سازمان عمل کرده است. سازمان سنجش و آموزش کشور این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد و بر اساس ضوابط با مسئول مربوطه برخورد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا