قراردادم کفاف هزینه بنزین و ایاب و ذهاب من را نمی دهد

خانم توکلی در آخرین لحظات مدال نقره از دست‌تان پرید. به قولی طلا در مشت‌تان بود. بله واقعا حیف شد. من در پایان روز اول مقام اول را داشتم و حتی در آستانه رقابت های ۸۰۰ متر در رده دوم ایستاده بودم. با توجه به رکوردهایی که پیش از این و در مسابقات مختلف از …

خانم توکلی در آخرین لحظات مدال نقره از دست‌تان پرید. به قولی طلا در مشت‌تان بود.
بله واقعا حیف شد. من در پایان روز اول مقام اول را داشتم و حتی در آستانه رقابت های ۸۰۰ متر در رده دوم ایستاده بودم. با توجه به رکوردهایی که پیش از این و در مسابقات مختلف از رقیبانم دیده بودم، به هیچ عنوان انتظار چنین نتایجی را نداشتم. در سال های اخیر سابقه نداشت که دوندگان این ماده در هفتگانه رکوردهایی زیر ۲/۲۰ بزنند. پیش بینی من این بود که اگر رقیبان اصلی که هندی بودند با ۶-۵ ثانیه اختلاف مرا بگیرند، نهایتا باز می توانم در رده سوم قرار بگیرم. اما واقعا خودمان مانده بودیم که نفر اول تا چهارم مسابقه چطور زیر ۲/۱۵ دویده بودند.
رکورد شخصی شما چقدر است؟
رکورد شخصی من ۲/۲۵ است که در این مسابقات هم همین زمان را به ثبت رساندم. رکورد ملی کشورمان هم دست خانم پور سیف و ابراهیمی است که فکر کنم ۲/۱۳ باشد و این خیلی جالب است که در همین مسابقه اخیر، دوندگان هفتگانه در حد رکورد دوندگان تخصصی ۸۰۰ متر دویده اند و این نشانگر سطح بالای مسابقات است.
اتفاقا دیگر ملی پوشان کشورمان هم به سطح بالای این رقابت ها اشاره کرده اند.
دقیقا همین‌طور است. در این مسابقات چند رکورد آسیایی شکسته شد. امتیاز ۵۴۴۲ که من به دست آوردم و رکورد ملی را ارتقا دادم می‌توانست در بازی های آسیایی سال گذشته مدال برنز بگیرد. اما در این رقابت ها با امتیاز زیر۵۵۰۰ به مدال نمی رسیدم. جالب اینکه ورزشکار چینی که در بازی های آسیایی نقره گرفته بود بعد از من ششم شد. البته یکی از دلایل بالا بودن سطح کیفی مسابقات، نزدیک بودن زمان آن به مسابقات المپیک بود که باعث شده بود اکثر ورزشکاران با تمام قوا شرکت کنند.
از رقبای خود بگویید. در این رقابت ها رقبای جدیدی هم داشتید؟
بله. هند و ژاپن هر کدام دو چهره جدید رو کرده بودند. در آخر ورزشکار ازبکی قهرمان شد که در بازی های آسیایی هم اول شده بود. نفرات دوم و سوم از هند بودند و من بعد از رقیب ژاپنی پنجم شدم.
از کیفیت تدارک و آماده سازی خود برای این رقابت ها راضی بودید؟
سطح تدارک ما به هیچ وجه قابل مقایسه با رقیبان آسیایی نیست. فدراسیون بعد از رفتن آقای داوری رئیس نداشت و ما تا یکی دو ماه پیش حقوق و تدارک آنچنانی نداشتیم. نهایتا یک اردوی دو سه هفته ای متصل به اعزام بود که آن هم عملا تاثیر آنچنانی بر عملکرد ورزشکار نمی گذارد.
شما دقیقا يك سال پیش و در همین ایام در مصاحبه ای از نداشتن رقیب درجه یک در مسابقات داخلی می گفتید. آیا با گذشت این مدت رقیبی در حد و اندازه های خودتان داشته اید؟
خیر. در مسابقات داخلی چهره جدیدی رو نشده است. در مسابقات داخلی که  امتیازی در حدود ۵۲۰۰ به دست می آورم، نزدیک ترین رقیب من ۳۹۰۰ می آورد و این به این معناست که انگار تنها می دوم. این در حالی است که مثلا کشور هند هر ساله چهره های جدیدی به رقابت‌ها می آورد و همه آنها بالای ۵۳۰۰ امتیاز می‌آورند. علاوه بر اینها در تهران و ورزشگاه انقلاب که مسابقه می دهیم همیشه باد مخالف بر روی عملکرد ما تاثیر منفی می گذارد و به طور کلی در مسابقه های داخلی شرایط خوبی حاکم نیست.
رکورد ورودی المپیک چقدر تعیین شده است؟
برای راهیابی به المپیک کار فوق العاده سخت‌تر شده است. به خاطر اینکه دسته بندی B  وA را برداشته اند و رکورد ورودی رشته ما که ۵۹۰۰ بوده تا ۶۲۰۰ بالا رفته است و این کار ما را فوق‌العاده سخت می کند. این در حالی‌است که اکنون در آسیا با رکورد ۵۷۰۰ مدال طلا می گیرند.
در حال حاضر با مربی اختصاصی تمرین می کنید؟
بله من زیر نظر آقای هادی سپهرزاد و همسر ایشان تمرین می کنم.
از قراردادهای خود در لیگ دوو‌میدانی راضی هستید؟
به هیچ عنوان. قرارداد خود من ۶ میلیون تومان بوده که فقط ۳/۵ میلیون آن را گرفته ام. باور کنید این مبلغ حتی کفاف هزینه بنزین و ایاب و ذهاب  من را نمی دهد. البته صحبت هایی مطرح شده مبنی بر حضور تیم های جدیدی مثل دانشگاه آزاد که امیدوارم باعث بهبود این شرایط بشود.
عملکرد سرپرست جدید را چطور ارزیابی می کنید؟
با توجه به مدت کمی که ایشان در این پست هستند برای قضاوت زود است. ولی در همین مدت امکانات حداقلی را تامین کرده اند. مثل اردوی منتهی به مسابقات و لباس های خوبی که برای این مسابقات تهیه شده بود.
صحبت و یا خواسته ای مانده که بخواهید مطرح کنید؟
خواسته من از مسئولان فراهم کردن شرایطی ایده آل برای تمرین است. اینکه ورزشکار و مربی در فضایی آرام و بدون تنش تمرین کنند. یک گلایه هم بابت پرداخت نشدن پاداش رکورد زنی در بازی های آسیایی دارم که امیدوارم این مسئله با سر و شکل گرفتن مدیریت جدید فدراسیون حل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا