لاس وگاس صحنه نمايش تازه هاي الکترونيک و موبايل

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا”، اين نمايشگاه که از بزرگترين نمايشگاه هاي مربوط به تجارت محصولات الکترونيک در جهان محسوب مي شود، در سال ۲۰۰۹ در شرايطي برگزار شد که رکود مالي جهاني بر همه صنايع سايه انداخته است، و برگزار کنندگان آن پيش بيني کردند  که  130 هزار نفر از اين نمايشگاه ديدن کرده …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا”، اين نمايشگاه که از بزرگترين نمايشگاه هاي مربوط به تجارت محصولات الکترونيک در جهان محسوب مي شود، در سال ۲۰۰۹ در شرايطي برگزار شد که رکود مالي جهاني بر همه صنايع سايه انداخته است، و برگزار کنندگان آن پيش بيني کردند  که  130 هزار نفر از اين نمايشگاه ديدن کرده باشند.


در اين ميان سازندگان دستگاه‌هاي تلفن همراه ويتريني از جديدترين محصولات خود را در معرض ديد عموم قرار دادند كه بي‌مناسبت نيست نگاهي به اين محصولات بيندازيم.
شركت پالم در نمايشگاه CES 2009 از يك گوشي هوشمند به نام Palm Pre پرده برداشت كه پيش‌بيني مي‌شود وضعيت شرکت پالم را كه مدت‌ها چيزي براي عرضه نداشته، به شرايط مطلوب گذشته باز گرداند.
گوشي Pre داراي صفحه نمايش لمسي و كشويي است كه به حالت عمودي باز مي‌شود و صفحه كليد كامل QWERTY آن پديدار مي‌شود و از ويژگي‌هاي اين گوشي كه  آن را رقيب تازه آيفون اپل مي‌دانند مي‌توان به صفحه نمايش ۱/۳ اينچي با وضوح تصوير ۴۸۰×۳۲۰ پيكسل با  قابليت جهت‌يابي مطابق با نگاه‌داشتن آن در دست و قابليت چند لمسي اشاره كرد؛ به طوري كه كاربر با ضربه زدن به بالا يا پايين و پشت و روي گوشي مي‌توانند با دستگاه ارتباط برقرار كند و دستوراتش را صادر كند.
گوشي Pre بيضي شكل است و ۱۳۶ گرم وزن دارد و از گوشي Bold بلك‌بري و iPhone 3G كوچك‌تر است.
اتصالات Wi-Fi،‌ بلوتوث، EDR+2.1 با پشتيباني از استريو، GPS و ۸ گيگابايت حافظه جانبي از ديگر امكانات اين گوشي است و   گوشي Plam Pre همچنين از يك سيستم عامل جديد موسوم به WebOS پشتيباني مي‌كند كه با استانداردهاي وب همچون HTML، CSS، JavaScript و Ajox سازگار است.
در نمايشگاه CES سوني اريكسون نيز از گوشي‌هاي W508 از سري  واكمن و C510 از سري سايبرشات پرده برداشت و اين گوشي از قابليت كنترل حركتي، TrakID و SenseMe پشتيباني مي‌كند.
اين گوشي به كاربر اجازه مي‌دهد كه آن را با تكان ساده مچ دست به يك پخش كننده موسيقي شخصي تبديل كند، به اين ترتيب براي تغيير ميزان صدا و تغيير عملكردها مي‌توان گوشي را  تكان داد و  همچنين براي خاموش و بي‌صدا كردن صداي زنگ گوشي لازم نيست كليدي روي گوشي فشرده شود بلكه با حركت سريع دستگاه مي‌توان اين كار را انجام داد.
از ديگر ويژگي‌هاي اين گوشي مي‌توان به  دوربين ۲/۳ مگاپيكسلي،‌ HSDPA، بلوتوث، استريو، مرورگر وب، راديو FM با RDS،‌ امكان پخش ويديو، USB و يك گيگابايت حافظه جانبي و ۱۰۰ مگابايت حافظه داخلي اشاره كرد.
صفحه  نمايش ۲/۲ اينچي TFT با پشتيباني از ۲۶۲ هزار رنگ و وضوح  تصوير ۲۴۰×۳۲۰ پيكسل، صفحه نمايش خارجي ۱/۱ اينچي OLED و پشتيباني از شبكه‌هاي (۸۵۰/۹۰۰/۱۸۰۰/۱۹۰۰) EDGE, (850/1900/ 2100) HSDPA از ديگر امكانات اين گوشي است.
گوشي W508 با ابعاد ۱۴×۵۰×۵/۹۳ ميلي‌متر، ۹۸ گرم وزن دارد و در حال مكالمه در شبكه‌هاي uMTS يا GSM/GPRS، ۲ تا ۱۰ ساعت و براي گوش دادن به موسيقي ۲۴ ساعت شارژ  نگه مي‌دارد.
اين گوشي در رنگ‌هاي خاكستري متاليك، سبز، نارنجي و بنفش در نمايشگاه CES به نمايش گذاشته شده و پيش‌بيني مي‌شود كه نيمه دوم سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شود.
سوني اريکسون گوشي C510  که از سري سايبرشات و  يك گوشي با دوربين ۲/۳ مگاپيكسلي است ، در نمايشگاه عرضه کرد و اين گوشي جديد مجهز به فناوري تصويري با كيفيت عالي  است و دوربين آن از قابليت زوم خودكار، تشخيص  لبخند و صورت، چرخش خودكار، تثبيت تصاوير و پوشش  لنز كشويي و امكان روشن كردن تصاوير برخوردار مي باشد.      
بلوتوث استريو، TrackID، مرورگر وب NetFront، بلوتوث، USB و نقشه‌هاي گوگل از ديگر امكانات اين گوشي است و همچنين از صفحه نمايش ۲/۲ اينچي TFT با وضوح تصوير ۳۲۰×۲۴۰ پيكسل، حافظه داخلي ۱۰۰ مگابايتي و كارت حافظه Stick Micro برخوردار مي باشد.
اين گوشي با ابعاد ۵/۱۲×۴۷×۱۰۷ ميلي‌متر ۹۲ گرم وزن دارد و پيش‌بيني مي‌شود طي همين فصل به بازار عرضه شود.
سوني اريكسون همچنين نرم‌افزاري را براي گوشي C905 در اين نمايشگاه معرفي كرد كه اين گوشي ۱/۸ مگاپيكسلي را ارتقا داده و قابليت تشخيص لبخند، دسترسي به وب‌سايت YouTube، سايت به اشتراك‌گذاري تصاوير با SMS/MMS به كاربردهاي آن افزوده مي‌شود و اين گوشي در رنگ جديد قرمز فصل اول امسال روانه بازار خواهد شد.
شركت آمريكايي موتورولا نيز با عرضه يك تلفن همراه كاملا لمسي، يك گوشي بازيافتي و نيز يك گوشي لوكس در اين نمايشگاه حاضر شد.


گوشي MOTOSURF A3100  با صفحه نمايش ۸/۲ اينچي لمسي است كه  داراي يك كليد ناوبري در بخش پاييني و قابل دسترسي به بخش منوي گوشي لمسي مي باشد و گوشي W233 نيز از پلاستيك‌هاي بازيافتي بطري‌هاي آب ساخته شده كه  خبر آن را ديروز در همين صفحه خوانديد.
اما گوشي لوكس و گران قيمت موتورولا Aura که در اين نمايشگاه عرضه شد ، ۲ هزار دلار قيمت دارد و  در ساخت اين گوشي ياقوت كبود به  كار رفته و داراي صفحه  نمايش LCD با قابليت چرخش است.


شرکت Psyko گوشي تازه خود را عرضه کرد که سيستم صوتي خانگي ۵.۱ بلندگو را در اين گوشي ارايه مي کند.
براساس اين گزارش “تام هنکس” ، هنرپيشه سرشناس هاليوود در کنار “سر هاوارد استرينگر”، مديرعامل شرکت “سوني” عينکي را به نمايش گذاشت که علاوه بر ديدن محيط مي توان روي آن تصوير ديگري مانند يک فيلم سينمايي را نيز تماشا کرد.
شرکت SimCraft شبيه ساز اتومبيل هاي مسابقه (مدل Apex SC320) را به نمايش درآورد که ۴۴ هزار دلار قيمت دارد و شيب، چرخش و حرکات عرضي را به بازيکن منتقل مي کند و
بازي MindFlex از شرکت Mattel با حسگرهايي اطراف پيشاني و شقيقه به بازيکن امکان مي دهد توپي سبک را سوار بر فشار بادي ممتد با تمرکز از موانع مختلف مسير بازي عبور دهد.
سوني با افتخار رايانه مدل VG-P500 را عرضه کرد که با ۶۰۰ گرم وزن سبک ترين کامپيوتري است که کليه قابليت هاي کامپيوترهاي متعارف را دارد. اين دستگاه که با قيمت ۹۰۰ دلار به فروش مي رسد، از صفحه نمايش ۸ اينچي، دو گيگابايت حافظه، ويندوز ويستا و قابليت اتصال به شبکه هاي بي سيم و ۳G برخوردار است.
پولارويد با نمايش دوربين مدل PoGo خاطرات محصولات دهه ۷۰ ميلادي اين شرکت را زنده کرد. اين دوربين عکاسي ديجيتال به يک چاپگر داخلي مجهز است.
قلم هوشمند Pulse از شرکت LiveScribe نه تنها نوشته هاي کاربر ( روي يک صفحه ويژه) را مي خواند بلکه کليه صداهاي محيط را نيز ضبط مي کند و اجازه مي دهد متن و صداي ضبط شده را به کامپيوتر منتقل کرد.
شرکت OQO کامپيوتر مدل +۲ را به نمايش درآورد که با وزن حدود ۴۵۰ گرم اولين کامپيوتر جهان است که براي نمايش از نسل جديد صفحه نمايش کم مصرف تر OLED استفاده مي کند.
تلويزيون هاي OLED با قطر بسيار کم از جاذبه هاي نمايشگاه امسال لاس وگاس بودند و شرکت Novo اولين وب کم با توانايي ضبط تصاوير سه بعدي را عرضه کرد.
۱۳۵/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا