خطرات با افزايش تعداد آنتن‌ها كاهش مي‌يابد

وحيد صدوقي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ فرهنگ‌سازي مناسب در زمينه نصب سايت‌هاي تلفن همراه و توجه و تاكيد به اين موضوع اظهار كرد: متاسفانه هنوز مشكلمان در رابطه با نصب سايت‌ها در اماكن عمومي يا منازل حل نشده و مردم نسبت به خطرات تشعشعات اين آنتن‌ها نگرانند در صورتي …

وحيد صدوقي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ فرهنگ‌سازي مناسب در زمينه نصب سايت‌هاي تلفن همراه و توجه و تاكيد به اين موضوع اظهار كرد: متاسفانه هنوز مشكلمان در رابطه با نصب سايت‌ها در اماكن عمومي يا منازل حل نشده و مردم نسبت به خطرات تشعشعات اين آنتن‌ها نگرانند در صورتي كه نبايد نگراني در اين زمينه داشته باشند.
مدير عامل شركت ارتباطات سيار با اشاره به اينكه نبايد نگراني در زمينه تشعشعات ناشي از سايت‌هاي تلفن همراه وجود داشته باشد تصريح كرد: از سويي هر چقدر شبكه ما گسترده‌تر باشد و تعداد آنتن‌هاي BTS افزايش يابد خطرات كاهش مي‌يابد.
اما اخيرا يكي از بزرگ‌ترين مطالعات در مورد عوارض جانبي فن‌آوري تلفن همراه نشان داد كه عوارضي همچون اضطراب، سردرد و خستگي با امواج معمولي منتشر شده از آنتن‌هاي تلفن همراه ارتباطي ندارند.
به گزارش ايسنا اين تحقيقات از سوي گروهي از دانشمندان برروي ۴۴ نفر از افرادي كه اعلام كرده بودند به عوارض ناشي از امواج تلفن همراه دچار شده‌اند و ۱۱۴ فرد معمولي ديگر در آزمايشگاهي كه ويژه اين مطالعه طراحي شده بود‌، صورت گرفت.
نتايج نشان داد كه علايم فيزيكي مانند ضربان قلب، فشار خون تحت تاثير آنتن‌هاي تلفن همراه در هر دو حالت خاموش و روشن قرار نمي‌گيرند و اثر قابل توجهي برروي افراد گروه اول و دومي‌ كه در معرض امواج GSM قرار گرفته بودند، مشاهده نشد.
بر اساس يافته‌هاي اين مطالعه‌ي سه ساله، سيگنال‌هاي تلفن همراه مسوول هيچ عارضه‌اي كه از سوي برخي افراد توصيف شده نيستند و كساني كه نگران اثرات كوتاه مدت آنتن‌هاي تلفن همراه بر روي سلامت خود هستند با اين خبر آسوده خاطر خواهند شد.
اما شركت ارتباطات سيار به منظور آگاهي مشتركان از بحث سايت‌هاي BTS سلسله نامه‌هاي همراه با قبوض براي مشتركان تلفن همراه ارسال مي‌كند.
به گفته محمد آبايي – مدير کل بازرسي، ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات شرکت ارتباطات سيار – بحث سايت‌هاي BTS يكي از موضوعات مهم است كه در بسياري از مناطق و محل‌ها از نصب آن از سوي مردم جلوگيري به عمل مي‌آيد و در بعضي از مناطق مردم شايعات زيادي را در رابطه با اين آنتن‌ها و مضراتي كه مي‌تواند براي سلامتي انسان داشته باشد عنوان مي‌كنند.
در اين نامه با عنوان همزيستي مسالمت‌آميز شهروندان در كنار سايت‌هاي BTS در رابطه با اين موضوع توضيحات لازم داده شده است.
وي در گفت‌وگو با تاكيد كرده بود: همراه اول در كليه مراحل ايجاد و توسعه شبكه، مطابقت كليه تجهيزات در همه بخش‌هاي انتقال، راديو آنتن و المان‌هاي شبكه اعم از مراكز كنترلي و ايستگاه‌هاي BTS با استانداردهاي سازگاري الكترومغناطيسي و همچنين حفاظت از انسان مدنظر داشته و در دستور كار طراحي و پياده سازي و توسعه شبكه خود قرار داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا