در حاشيه تشکيل اتحاديه هاي سراسري

اين خبر بايد بيش از بقيه ، فعالان بازار و دست اندرکاران گوشي تلفن همراه خوشحال کند ، چرا که اينک دو اتحاديه بطور همزمان ادعاي قيموميت آن را دارند و با شرح وظايفي که تعيين شده هر کدام بخشي از مسايل گوشي تلفن همراه را پيگيري مي کنند ، ولي نتيجه قيموميت اين اتحاديه دوجانبه ، …

اين خبر بايد بيش از بقيه ، فعالان بازار و دست اندرکاران گوشي تلفن همراه خوشحال کند ، چرا که اينک دو اتحاديه بطور همزمان ادعاي قيموميت آن را دارند و با شرح وظايفي که تعيين شده هر کدام بخشي از مسايل گوشي تلفن همراه را پيگيري مي کنند ، ولي نتيجه قيموميت اين اتحاديه دوجانبه ، پريشان بازاري است که همه مي بينند.


  از آنجا که قصد داريم در اين مختصر ، به موضوع اتحاديه ها بپردازيم ، بنابراين بي مورد نيست که به سخنان رييس مرکز اصناف و بازرگانان کشور هم توجه کنيم که از تشکيل اتحاديه هاي کشوري طي يک ماه آينده خبر مي دهد. آنطور که اعلام شد ، آيين نامه جديد تشکيل اتحاديه هاي سراسري کشوري توسط وزارت بازرگاني ابلاغ شده و کليه اعضاي هيات مديره اتحاديه هاي سراسر کشور در صنف متبوعشان ، بايد در همين صنف بمنظور تشکيل اتحاديه سراسري ثبت نام کنند.


   آنچنان که گفته شده ، تشکيل ۱۱ اتحاديه کشوري در دستور کار قرار گرفته و صنوف طلا و جواهر ، کيف و کفش ، پوشاک و رايانه اولين صنوفي خواهند بود که انتخابات مربوطه را براي تشکيل اتحاديه هاي کشوري در سالجاري برگزار مي کنند. تنظيم بازار يکسان در سراسر کشور و توسعه صادارت اصلي ترين دلايل تشکيل اتحاديه هاي کشوري عنوان شده است.


  طبيعي است که اخباري از اين دست که از سروسامان يافتن بخش اقتصادي کشور خبر مي دهد ، به خودي خود مايه رضايت و خرسندي است ، چرا که هر قشر و صنفي فقط در صورت رعايت نظم و ترتيب و حساب و کتاب درست است که پرتحرک و پويا مي گردد. اما پرسش اين است که اگر براي تشکيل اتحاديه هاي سراسري اينگونه برنامه ريزي و زمانبندي شده است ، چرا موضوع تعيين متولي براي صنف گوشي تلفن همراه همچنان حل نشده باقي مانده است. ما هم مثل ديگران منتظر ادغام مجامع صنفي و تشکيل اتحاديه هاي سراسري هستيم تا آثار مثبت کارکرد آنها را هر چه زودتر ببينيم.


 162/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا