طرح جوان‌سازی درختان زیتون طارم اجرا می‌شود

با اشاره به اینکه درختان مثمر مسن علاوه بر تولید محصول با کیفیت پایین و میزان باردهی کم مستعد بیماری‌ها و آفات است، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در تلاش است تا با هدف حمایت از بخش کشاورزی و بهره‌برداران میزان افت کیفیت و کمیت محصول را ارتقا دهد. وی تصریح کرد: ارتقا …

با اشاره به اینکه درختان مثمر مسن علاوه بر تولید محصول با کیفیت پایین و میزان باردهی کم مستعد بیماری‌ها و آفات است، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در تلاش است تا با هدف حمایت از بخش کشاورزی و بهره‌برداران میزان افت کیفیت و کمیت محصول را ارتقا دهد.

وی تصریح کرد: ارتقا میزان باردهی باغات مثمر و بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی این باغات تنها با اجرای طرح جوانسازی درختان امکان پذیر است.

مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به همین منظور طرح جوانسازی باغات زیتون در شهرستان طارم اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درختانی که طرح جوان‌سازی بر روی آن‌ها انجام می‌شود در مدت ۳ تا ۵ سال می‌توانند به باردهی مجدد برسند.

کرامتی عنوان کرد: هرچند برای شروع باردهی اقتصادی در درختان جوان‌سازی شده مدت زمان بیشتری نیاز است، اما باردهی این درختان همراه با تولید کمی و کیفی محصول است.

وی در مورد مزایای اجرای طرح جوانسازی درختان ‌گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح جوان‌سازی در باغ‌های زیتون، هرس درختان بوده به طوری که ارتفاع درختان که در مواقعی به بیش از ۸ متر نیز می‌رسد کوتاه شده و مقابله با آفات و بیماری‌ها با سهولت انجام می‌گیرد.

مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان پرهزینه بودن اجرای این طرح را از جمله معایب آن اعلام کرد و افزود: اینکه اجرای طرح جوانسازی درختان زیتون پرهزینه است بر همه آشکار بوده اما برای تنظیم بازار و افزایش میزان بازارپسندی و توجه به سلیقه مشتری اجرای این طرح امری ضروری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا