بانک شماره‌های موبایل کشور ۲۳۰ میلیون شد

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، نامبرینگ یا شماره تلفن‌های ثابت و سیار جزو دارایی‌های ملی به حساب می‌آید و از این جهت همواره دستگاه‌های نظارتی در بخش ارتباطات، اپراتورهای ثابت و سیار را از اتلاف این منبع بر حذر داشته‌اند. در راستای حراست از این منبع ارزشمند، سال گذشته با اجرای …

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، نامبرینگ یا شماره تلفن‌های ثابت و سیار جزو دارایی‌های ملی به حساب می‌آید و از این جهت همواره دستگاه‌های نظارتی در بخش ارتباطات، اپراتورهای ثابت و سیار را از اتلاف این منبع بر حذر داشته‌اند.
در راستای حراست از این منبع ارزشمند، سال گذشته با اجرای طرح عظیم همکدسازی تلفن‌های ثابت بخش وسیعی از منابع نامبرینگ آزاد شد.
اما با این حال ضریب نفوذ تلفن همراه به اندازه‌ای بالاست که نیاز اپراتورهای سیار به دریافت سر شماره‌های جدید روز به روز بیشتر می‌شود و تا حال حاضر نیز همراه اول و ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه کشور درخواست خود را به رگولاتوری جهت شماره‌های جدید داده‌اند.
طبق اعلام رسمی وزرات ارتباطات، در گذشته به همراه اول ۱۰۰ میلیون و به ایرانسل ۹۰ میلیون نامبرینگ داده شده است؛ رایتل هم به عنوان اپراتور سوم ۲۰ میلیون نامبرینگ داشت که اکنون با رنج جدید ۰۹۲۲ که وزارت ارتباطات در اختیار این اپراتور قرار داده به ۳۰ میلیون رسیده است.
هر رنج چهار رقمی یا همان سر شماره، ظرفیت ۱۰ میلیون شماره را دارد.
پیش از این نیز اولین اپراتور سیم‌کارت‌های اعتباری نیز که با نام تجاری “تالیا” شناخته می‌شود، یک رنج ۰۹۳۲ داشت که به عبارتی قابلیت فعالسازی ۱۰ میلیون شماره را برای مشترکانش دارد.
بنابراین مجموع نامبرینگ سیار کشور به ۲۳۰ میلیون شماره رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا