نقطه کور پدافندی در کشور وجود ندارد

به گزارش خبرنگار موبنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین باقری با برشمردن مهمترین مأموریت و رسالت سازمان صنایع الکترونیک ایران افزود: مأموریت صاایران تأمین محصولات ارتباطی، فناوری اطلاعات، الکترونیکی، جنگ الکترونیک، جمع آوری اطلاعات، رایانه، الکترواپتیک و فضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. وی با بیان اینکه صنایع الکترونیک مهمترین اصل تحول در نیروهای مسلح …

به گزارش خبرنگار موبنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین باقری با برشمردن مهمترین مأموریت و رسالت سازمان صنایع الکترونیک ایران افزود: مأموریت صاایران تأمین محصولات ارتباطی، فناوری اطلاعات، الکترونیکی، جنگ الکترونیک، جمع آوری اطلاعات، رایانه، الکترواپتیک و فضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
وی با بیان اینکه صنایع الکترونیک مهمترین اصل تحول در نیروهای مسلح است، ادامه داد: سلسله اعصاب نیروهای مسلح ارتباطات و مخابرات است، بنابراین شرکت صنایع الکترونیک ایران و شرکت های زیرمجموعه آن، از اساسی ترین ارکان در نیروهای مسلح است .
مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران یکی از مهمترین مأموریت های صاایران را کمک به جمع آوری اطلاعات از دشمن بیان کرد و ادامه داد: در این زمینه صاایران تجهیزات راداری، اپتیکی، الکترو اپتیکی، انواع دوربین ها و … را در اختیار نیروهای مسلح قرار می دهد.
سردار باقری با بیان اینکه صاایران در زمینه ماهواره به موفقیت های زیادی دست یافته، تصریح کرد: در بهمن سال ۱۳۹۳ ماهواره فجر جمهوری اسلامی ایران با موفقیت به فضا پرتاب شد که این ماهواره نتیجه تلاش دانشمندان ایرانی و کارکنان پرتلاش صاایران بود.
وی با بیان اینکه صاایران به نیروهای مسلح در بخش های زمینی و ارتباطی اعم از ارتباط بین نیروهای پیاده، قرارگاه ها، زرهی، هوانیروز، شبکه های زیر ساختی، فیبرنوری، انواع بیسیم ها و باسیم ها، فناوری اطلاعات، ویدئو همایش ها و …. خدمات ارائه می دهد، گفت: حضور در دریا بدون استفاده از امکانات مخابراتی و ارتباطی امن امکانپذیر نیست، در دریا سامانه های ناوبری، سوناری، راداری و … لازم است که این سامانه ها را نیز صاایران و شرکت های زیر مجموعه آن تولید می کنند و در اختیار نیروهای مسلح دریایی قرار می دهند.
مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران با بیان اینکه در حوزه هوایی کار سخت تر و پیچیده تر است، تاکید کرد: امروز به حمدالله شرکت صنایع الکترونیک ایران در بخش ناوبری هوایی به موفقیت های بسیاری دست یافته و در زمینه بیسیم های هوایی نیز فعالیت های خوبی صورت گرفته و روز به روز در حال پیشرفت در این حوزه هستیم.
وی با بیان اینکه سازمان صنایع الکترونیک ایران در زمینه تأمین و نصب تجهیزات جمع آوری اطلاعات و دوربین بر روی هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین نیز پیشرفت های چشمگیری داشته، ادامه داد: در حوزه پدافند هوایی در بخش تأمین رادار در انواع مختلف مورد نیاز و شبکه جمع آوری الکترونیکی اطلاعات موفقیت های بسیار زیادی به دست آورده ایم.
مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک ایران با اشاره به اهمیت پدافند هوایی و تاکیدات فرمانده معظم کل قوا در این حوزه گفت: صاایران در تبعیت از فرمایش رهبری عمده توان خود را در تأمین تجهیزات پدافندی قرار داده که البته در این راه همراهی بسیار خوب متخصصین و کارکنان غیور قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) را داشته ایم.
سردار باقری نتیجه این فعالیت و همراهی را ایجاد یک شبکه ارتباطی بسیار قوی و بومی در زمینه پدافند اعلام کرد و افزود: هیچ نقطه کور پدافندی در کشور وجود ندارد و تمامی پروازها حتی در نقاط دوردست و با سقف پروازی بالا تحت نظر شبکه قوی پدافندی کشور بوده و از این منظر ایران اسلامی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا