دانشگاه فرهنگیان جدی گرفته نمی شود

قاسم احمدی لاشکی در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجلس به منظور جبران کسری حقوق معلمان طرح دو فوریتی تحت عنوان افزایش یک درصدی به ارزش افزوده جهت رفع مشکلات مالی معلمان در نظر دارد که تاکنون به امضا ۱۴۴ نماینده رسیده است. عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: در …

قاسم احمدی لاشکی در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجلس به منظور جبران کسری حقوق معلمان طرح دو فوریتی تحت عنوان افزایش یک درصدی به ارزش افزوده جهت رفع مشکلات مالی معلمان در نظر دارد که تاکنون به امضا ۱۴۴ نماینده رسیده است.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: در حال حاضر این طرح چاپ و نشر شده و در بین نمایندگان مجلس توزیع گشته و در نوبت رسیدگی به صحن مجلس قرار گرفته و امیدواریم این طرح دو فوریتی در صحن مجلس رأی بیاورد.

وی همچنین به نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: مجلس طرحی که از سوی دولت ارائه شده را نظام رتبه‌ بندی معلمان نمی‌داند بلکه آن را طبقه‌بندی مشاغل می داند که در سال ۸۹ از سوی دولت ابلاغ شده و در قانون مدیریت خدمات کشوری هم آمده است.

احمدی لاشکی ادامه داد: آن چیزی که برای نظام رتبه‌بندی معلمان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگارش و تدوین شده با این طرحی که از سوی دولت ارائه شده است متفاوت است و مجلس آن را به عنوان نظام رتبه‌بندی معلمان قلمداد نمی‌کند.

وی در ادامه به دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: یکی از نکته‌های مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است چرا که برای تربیت نیروی انسانی بنا شده است که با توجه به مهم بودن این موضوع، متأسفانه این دانشگاه را خیلی جدی نمی‌گیریم.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: دولت موظف است برای آموزش و جذب در نیروی انسانی و تربیت آنها برای معلمی اعتباری را به این موضوع تخصیص دهد که متأسفانه چیزی که هر دفعه شاهد هستیم، اینست که دولت اعلام می‌کند به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانیم این اعتبار را تأمین کنیم.

وی تأکید کرد: تربیت آموزش و جذب نیروی انسانی کار شوخی برداری نیست، چرا که ما نمی‌توانیم از کوچه و بازار آدم‌ها را به عنوان معلم سرکلاس بیاوریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا