تصويب نهايي اساسنامه شركت زيرساخت در دولت

به گزارش موبنا به نقل از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، محمد خواجه پور با اظهار اين مطلب ، اضافه کرد: مجموعه سيستم هاي شبكه زيرساخت راه دور و بين الملل مخابرات كشور از جمله مراكز ماكروويو، شبكه اصلي فيبرنوري بين استاني و ايستگاه هاي زميني ماهواره هاي مخابراتي مرتبط با زيرساخت و مراكز سوئيچينگ راه …

به گزارش موبنا به نقل از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، محمد خواجه پور با اظهار اين مطلب ، اضافه کرد: مجموعه سيستم هاي شبكه زيرساخت راه دور و بين الملل مخابرات كشور از جمله مراكز ماكروويو، شبكه اصلي فيبرنوري بين استاني و ايستگاه هاي زميني ماهواره هاي مخابراتي مرتبط با زيرساخت و مراكز سوئيچينگ راه دور بين استاني و بين الملل از جمله بخش هاي زيرنظر اين شركت هستند.
وي افزود: اتخاذ تدابير و انجام اقدامات لازم در راستاي حصول اطمينان از تأمين ارتباطات زيرساخت راه دور بين الملل كشور در چهارچوب سياست هاي وزارت ارتباطات از جمله وظايف اين شركت محسوب مي شود.
خواجه پور تأكيد كرد: هدايت و راهبري در زمينه ايجاد ، توسعه ، بهره برداري و بهينه سازي شبكه هاي متعلق با ساير دستگاه هاي مجاز به منظور پايداري شبكه مادر ارتباطي كشور و تأمين ارتباطات مطمئن از جمله وظايفي است كه بر عهده اين شركت گذاشته شده است.
وي ادامه داد: با توجه به اساسنامه ابلاغي از سوي دولت، راهبري، مديريت و ساماندهي در زمينه ايجاد توسعه ، تآمين ، نظارت ، نگهداري و بهره برداري از شبكه زيرساخت در قالب طرح هاي جامع بر عهده شركت ارتباطات زيرساخت خواهد بود.
معاون توسعه مديريت و امور پشتيباني تصريح كرد: مسئولان شركت مخابرات ايران يك سال فرصت دارند تا تأسيسات، لوازم، تجهيزات، نيروي انساني و كليه اموال مربوط به شركت زيرساخت را به آن شركت منتقل كنند.
وي گفت: دولت در تصويب نامه خود كه به تأييد شوراي نگهبان نيز رسيده است، از تمامي دارندگان مجاز شبكه هاي موازي خواسته است تا براي حفظ پايداري شبكه ارتباطات زيرساخت، قرارداد اتصال متقابل را با شركت زيرساخت منعقد كننند.
۱۱۷/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا