همکاري ايران وسوريه دربخش مخابرات گسترش مي يابد

 گزارش تصويري مصاحبه مطبوعاتي وزير ارتباطاتبه گزارش روز يکشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات،“محمد سليماني” در مراسم امضاء تفاهم نامه با وزير ارتباطات سوريه، افزود: بازار ICT سوريهبا حمايت دولت اين کشور به روي ايرانيان باز است.وي تاکيد کرد: به همه توليدکنندگان و کساني که توانايي عرضه خدمات را …

 گزارش تصويري مصاحبه مطبوعاتي وزير ارتباطات
به گزارش روز يکشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات،
“محمد سليماني” در مراسم امضاء تفاهم نامه با وزير ارتباطات سوريه، افزود: بازار ICT سوريه
با حمايت دولت اين کشور به روي ايرانيان باز است.
وي تاکيد کرد: به همه توليدکنندگان و کساني که توانايي عرضه خدمات را داشته و يا قابليت
ارائه فعاليت هاي پيمانکاري را دارند مي گويم که دولت از سرمايه‌گذاري در سوريه به خصوص در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، حمايت قاطع مي کند.
به گفته وي، فعالان بخش خصوصي مي توانند با حمايت قاطع دولت و مساعدت طرف سوري، فعاليت خود را در بازارهاي اين کشور به شدت توسعه دهند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، تصريح کرد: طي چند روز گذشته هيأت سوري بازديدهايي از صنايع و مراکز ارتباطي ايران داشتند و در همين راستا نيز توافقات بسيار خوبي براي ادامه همکاري‌ها ميان دو کشور صورت گرفت.
وي ادامه داد: بر همين اساس مقرر شد تا تجربيات دو طرف در خصوص توليد کابل هاي مسي و فيبر نوري به يکديگر منتقل شده و همکاري مشترکي در زمينه مبادله تجهيزات مخابراتي توليدي دو کشور صورت گيرد.
سليماني با اشاره به مفاد تفاهم نامه به امضاء رسيده ميان وزراي ارتباطات ايران و سوريه گفت: تبادل تجربيات در زمينه خصوصي سازي و همکاري در زمينه سرمايه گذاري مشترک جهت ايجاد و توسعه شبکه هاي نوين مخابراتي دو کشور، از جمله محورهاي اين تفاهم نامه است.
وي صدور خدمات فني، مهندسي و تجهيزات و توسعه زيرساخت هاي مخابراتي کشور سوريه توسط بخش خصوصي ايران و همچنين مشارکت در مناقصه‌ ها، نمايشگاه ها و کنفرانس هاي دو کشور را از ديگر بخش هاي اين موافقتنامه برشمرد و اظهار داشت: توليد تجهيزات مورد نياز سلول هاي خورشيدي و توليد کارت هوشمند نيز از ديگر حوزه هايي است که دو طرف توافق کردند تا پروژه‌هاي مشترکي را اجرا کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا