حمله به داعش از سه جهت

خبر نزدیک شدن داعش به ایران و البته جلوگیری از چندین عملیات آنان در خاک کشور موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. پس از روزهای متوالی شنیدن اخبار نگران کننده دیروز بالاخره عراق شاهد رشته عملیات های منسجم و گسترده بود. با ورود نخستین یگان های عملیاتی به عمق شهر بیجی در …

خبر نزدیک شدن داعش به ایران و البته جلوگیری از چندین عملیات آنان در خاک کشور موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. پس از روزهای متوالی شنیدن اخبار نگران کننده دیروز بالاخره عراق شاهد رشته عملیات های منسجم و گسترده بود. با ورود نخستین یگان های عملیاتی به عمق شهر بیجی در شمال تکریت، پیش بینی می شود تا امروز بالاخره خبر آزادسازی این منطقه مهم در شمال صلاح الدین از سوی مراجع رسمی اعلام شود.سرتیپ معن السعدی فرمانده نیروهای ویژه عراق،به رسانه ها اطلاع داده که به دنبال نبردهای چند روزه اخیر،نیروهای امنیتی والحشد الشعبی از چهارمحور وارد شهر بیجی شده وبه عمق منطقه مرکزی این شهر نفوذ کردند.
وی با بیان اینکه در جریان عملیات ورود نیروها به داخل بیجی با نیروهای داعش روبه رو نشده اند، تصریح کرد که ساختمان های شهر عمدتا از سوی گروه تروریستی داعش بمب گذاری و تله گذاری شده بود.
همچنین مناطق البو جواری، الصینیه ، تل الجراد، راه آهن بیجی و حی العسگری در منطقه بیجی آزاد شده و محاصره پالایشگاه نیز شکسته شده است.  از سویی دیگر همزمان با عملیات شهر بیجی نیروهای مردمی، ارتش وعشایربه عملیات پاکسازی استان های الانباروصلاح الدین از تروریست های داعش ادامه دادند.نیروهای مردمی عراق توانستند با شکستن محاصره تاسیسات صنایع نظامی المثنی در غرب شهر الرمادی، ۱۷۰ نظامی محاصره شده را نجات دهند.اما شاید مهم ترین عملیات دیروز را بتوان عملیات آزاد سازی رمادی دانست .به گفته منابع امنیتی عراق، عملیات آزادسازی رمادی از منطقه حصیبیه الشرقیه در شرق این شهر آغاز شده است. دراین عملیات نیروهای الحشد الشعبی، امنیتی، پلیس، عشایر و داوطلبان محلی مشارکت دارند.درحالی که منابع ازآغاز عملیات بزرگ آزادسازی شهر الرمادی در روز شنبه خبر دادند، نبردهای سنگین در منطقه نفتی علاس در شرق تکریت و جبال حمرین میان نیروهای عراقی و گروه تروریستی داعش، همچنان جریان دارد.گفته می شود داعش در این نبردها تلفات زیادی داده است.به این ترتیب و با این سه عملیات که در یک روز و بازه زمانی مشخص انجام شده است شاید بتوان کمی امیدوار بود که نیروهای داعش و پیشروی عجیب و غریب آنان در کشور عراق متوقف شود هر چند همچنان در روزهای اخیر حضور نیروهای اروپایی در این گروه تکفیری سوال مهمی است که پاسخی برای آن یافته نشده است، اما همچنان یکی از منابع اصلی و مهم این تروریست های تکفیری شهروندان شهرهای اروپایی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا