توهم زنگ يا زنگ توهم ؟

  پژوهشگران معتقدند چنين احساسي اتفاقي نيست و هر چه دفعات و زمان استفاده کاربر از تلفن همراه بيشتر باشد ، اين حس يا بنوعي وهم و توهم بيشتر به وي دست مي دهد. تحقيقاتي که اخير بر روي کاربران ۱۸ تا ۲۶ ساله تلفن همراه انجام شده ، به برخي مطالب جذاب در اين …

  پژوهشگران معتقدند چنين احساسي اتفاقي نيست و هر چه دفعات و زمان استفاده کاربر از تلفن همراه بيشتر باشد ، اين حس يا بنوعي وهم و توهم بيشتر به وي دست مي دهد. تحقيقاتي که اخير بر روي کاربران ۱۸ تا ۲۶ ساله تلفن همراه انجام شده ، به برخي مطالب جذاب در اين زمينه پرداخته که خواندن آن ، خارج از لطف نيست.
   بر اساس اين تحقيقات ، مشخص شده که دوسوم افراد مورد تحقيق ، روزانه چندين بار احساس مي کنند که تلفن همراهشان زنگ خورده ، يا گمان مي کنند ، لرزاننده تلفنشان فعال شده ، در صورتي که هيچگونه تماسي با آنها برقرار نشده است.
   دکتر عباسي کاظمي عضو هيات علمي دانشگاه در تبيين توضيحاتي در اين زمينه به خبرنگار موبنا گفت که کاربران از احساس زنگ خوردن خيالي تلفن همراه خود ، حس بدي پيدا مي کنند ، بنابراين براي جلوگيري از تکرار مجدد بروز اين حس ناخوشايند ، سعي مي کنند از تلفن همراه بيشتر استفاده کنند تا به زعم آنان از وقوع اين احساس نامطبوع براي دفعات ديگر جلوگيري کرده باشند.
   دکتر کاظمي مي گويد ، بطور کلي کاربراني که مکرر و مدام از تلفن همراه استفاده مي کنند، بيش از بقيه دچار نگراني مي شوند و استرس و دلواپسي آنان در مقايسه با افراد عادي بيشتر است.
  و بالاخره اينکه حس خيالي زنگ خوردن گوشي همراه چند بار به شما دست داده است ؛ آيا شما نيز جزو آنان هستيد که بعد از اين حس وهم گونه عصباني مي شوند يا اينکه نه ، با تبسمي بر لب از کنار اين تصور ناخواسته ، عبور مي کنيد ؟
۱۶۲/۱۶/۱۱۷

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا