کداميک درست مي گويند؟

 وي تاکيد کرد که کليه واحدهاي صنفي تلفن همراه که از اين اتحاديه جواز کسب نگرفته اند بايستي با مراجعه به اتحاديه مذکور و گذراندن مراحل قانوني، پروانه کسب خود را دريافت کنند.   رييس اين اتحاديه فروشندگان دستگاههاي صوتي – تصويري و لوازم يدکي هشدار داده است که استمرار ادعاي اتحاديه دستگاههاي مخابراتي مبني بر …

 وي تاکيد کرد که کليه واحدهاي صنفي تلفن همراه که از اين اتحاديه جواز کسب نگرفته اند بايستي با مراجعه به اتحاديه مذکور و گذراندن مراحل قانوني، پروانه کسب خود را دريافت کنند.
   رييس اين اتحاديه فروشندگان دستگاههاي صوتي – تصويري و لوازم يدکي هشدار داده است که استمرار ادعاي اتحاديه دستگاههاي مخابراتي مبني بر متولي بودن صنف گوشي تلفن همراه ، شکايت اين اتحاديه را بدنبال خواهد داشت.
 به گفته وي ، پيش از اين قرار بود اتحاديه دستگاههاي صوتي – تصويري و لوازم يدکي صوتي – تصويري متولي نظارت بر واحدهاي صنفي فروشنده گوشي تلفن همراه باشد و ارايه خدمات و تعميرات گوشي همراه به اتحاديه دستگاههاي مخابراتي محول شود اما با امتناع اتحاديه مذکور از اين کار ، وزارت بازرگاني فعاليت صنف گوشي تلفن همراه را به اتحاديه صوتي – تصويري واگذار کرد.
   اظهارات رييس اتحاديه فروشندگان دستگاههاي صوتي – تصويري و لوازم يدکي در حالي عنوان شد که آن سوي قضيه ، رييس اتحاديه دستگاههاي مخابراتي از ادامه مذاکرات بر سر واگذاري صنف گوشي تلفن همراه به يکي از اتحاديه هاي مخابراتي يا صوتي – تصويري و لوازم يدکي خبر مي دهد.
   رييس اتحاديه صنف دستگاههاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي، صنف گوشي تلفن همراه را پرمخاطب ترين حوزه صنفي خواند و خاطرنشان ساخت که تصدي دو صنف بر اين حوزه فقط به زيان مصرف کنندگان است.
   وي از ادامه مذاکرات دو اتحاديه مدعي زير نظر شوراي اصناف کشور خبر داد و اظهار داشت که در صورت واگذاري به اين اتحاديه ، ضمن اينکه از تخلفات صنفي و سودجويي برخي از فروشندگان جلوگيري مي شود ، ساماندهي بازار نيز محقق مي گردد.
   ترديدي نيست که صنف گوشي تلفن همراه نياز به اتحاديه مختص خود را دارد تا آنچه که استحقاق دست اندرکاران اين حوزه است ، محقق گردد. در واقع بيشترين عاملي که بازار را آشفته مي سازد ، فعاليت عناصر غيرقانوني است که با واردات بي رويه و خارج از مقررات و قوانين ، به آشفتگي بازار دامن مي زنند.
   اگر توجه شود که از ۲۰ ميليون گوشي همراه وارداتي در سال گذشته ، بيش از ۹۰ درصد آنها از مبادي غيرقانوني وارد شده اند ، گستره فعاليت قاچاقچيان بيشتر نمايان مي گردد.
  بدون پرداختن به جزييات بيشتر هم روشن است که صنف تلفن همراه نياز به اتحاديه دارد يعني تشکيلاتي که با احراز اختيارات کافي ، به وضعيت فعلي از جهات گوناگون سروسامان دهد.
   ناگفته پيداست مقابله با واردات غيرقانوني گوشي همراه مهمترين وظيفه چنين تشکلي محسوب مي گردد.
۱۶۲/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا