همراه اول بايد تعرفه مكالمات سيم كارت اعتباري خود را كاهش دهد

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، همراه اول يا همان اپراتور اول از سال گذشته با وجود بسياري از مخالفت‌ها مبني بر حضور در بازار سيم‌كارت اعتباري با وجود ايرانسل و تاليا، اقدام به عرضه سيم‌كارت اعتباري (prepaid) كرد.از آن زمان تاكنون تنها دليل فروش خوب اين سيم‌كارت بهره‌مندي از پوشش سراسري اين سيم‌كارتها است.اين …

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، همراه اول يا همان اپراتور اول از سال گذشته با وجود بسياري از مخالفت‌ها مبني بر حضور در بازار سيم‌كارت اعتباري با وجود ايرانسل و تاليا، اقدام به عرضه سيم‌كارت اعتباري (prepaid) كرد.
از آن زمان تاكنون تنها دليل فروش خوب اين سيم‌كارت بهره‌مندي از پوشش سراسري اين سيم‌كارتها است.اين در حالي بود كه بهاي سيم‌كارت اعتباري رقيب همراه اول به مراتب كمتر از اين اپراتور بود.
بنابراين اين اپراتور براي عقب‌ نماندن حداقل در بهاي فروش سيم كارت بهاي فروش را از ۳۴ با ۱۰ هزار تومان شارژ اوليه به ۱۲ هزار تومان و با ۲ هزار تومان شارژ اوليه كاهش داد.
اما نكته اصلي در اين بين عدم توجه جدي اين اپراتور به خواسته اصلي مشتركان خود يعني تعرفه مكالمات است.
زيرا پرداختن ۳۴ يا ۱۲ هزار تومان براي مشترك شايد قابل احساس نباشد و هزينه |آنچناني براي سبد هزينه خود نداشته باشد، ولي بالا بودن تعرفه مكالمه نسبت به رقيب خود قابل تامل است كه در اين باره هيچ اقدامي نكرده است.
تعرفه مكالمه و ارسال پيامك سيم‌كارتهاي اعتباري همراه اول مي‌تواند تا ۲۰ درصد بالاتر از بهاي سيم كارت دائمي باشد.
اپراتور اول اكنون بيش از ۱۱ ميليون سيم‌كارت اعتباري واگذار كرده است.
به گفته بسياري از مشتركان اعتباري همراه اول كاهش بهاي مكالمه و پيامك مهمتر از پائين آوردن بهاي فروش سيم‌كارت اعتباري است. حال آنكه در آينده نزديك اپراتور سوم نيز به بازار خواهد آمد و در آن زمان سيم‌كارت رايگان به مردم عرضه مي‌شود. در ضمن سيم‌كارت اعتباري همراه اول همراه از سرويس‌هاي ارزش افزوده بي‌بهره‌ است.
نرخ تعرفه مكالمه با سيم كارت اعتباري همراه اول:
تماس هاي داخلي و مكالمه استاني : ۶۷۰ ريال در زمان پيك و ۵۳۶ ريال در زمان غير پيك
تماس هاي داخلي و مكالمه بين استاني: ۱.۱۳۹ ريال در زمان پيك و ۸۰۴ ريال در زمان غير پيك
تعرفه مكالمه با سيم كارت اعتباري ايرانسل:
تماس هاي داخلي و از ايراسنل به ايرانسل : ۱۰۳ ريال(طرح پايه ثانيه‌اي )
تماس هاي داخلي و از ايرانسل به ساير خطوط: ۱۴۲ ريال

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا