نظافت فقط نشانه ايمان نيست!

 در اين ميان توجه و تمرکز بر نظافت و پاکيزگي چندين مرکز و بازار عمده گوشي همراه در پايتخت ، بيشتر مورد نظر ما است. در مراجعه به اين مراکز نبايد فقط به وضعيت و نظم و ترتيب احتمالي طبقات همکف  اين بازارها اکتفا کرد زيرا در چنين طبقاتي بخاطر وضعيت و موقعيت غيرقابل مقايسه …

 در اين ميان توجه و تمرکز بر نظافت و پاکيزگي چندين مرکز و بازار عمده گوشي همراه در پايتخت ، بيشتر مورد نظر ما است. در مراجعه به اين مراکز نبايد فقط به وضعيت و نظم و ترتيب احتمالي طبقات همکف  اين بازارها اکتفا کرد زيرا در چنين طبقاتي بخاطر وضعيت و موقعيت غيرقابل مقايسه اي که نسبت به ساير طبقات دارند ، نظم و ترتيب و رفت و روبي ديده مي شود اما هرگز نمي توان مشابه اين موقعيت را به طبقات ديگر نيز تعميم و تسري داد.
   به اين معنا که پاکيزگي و آرايش هر طبقه اي به نوبه خود جاي تقدير دارد اما اين دليلي نمي شود تا ساير طبقات به حاال خود رها شوند.  در واقع اين يک موضوع عادي است که در برخي از عمده ترين و مشهورترين مراکز فروش گوشي همراه تهران به فروشگاههايي برخورد کنيم که ضمن اينکه کالاهايشان را براي فروش پشت ويترين گذ اشته اند ، کارتن هاي خالي روي هم چيده شده را نيز قرار داده اند تا عملا جايي براي ديدن ويترين ها وجود نداشته باشد.
   تعجب آورتر اينکه در پرترددترين ساعت مراجعه متقاضيان و خريداران ، صاحبان فروشگاههايي را مي توان يافت که اين زمان را براي تخليه و نقل و انتقال کالاهايشان انتخاب کرده اند و علاوه بر سد معبر ، تلي از رشته و طناب و سيمهاي کنفي و مسي را روي هم انباشته يا کف راهروها ، ولو کرده اند.
   اگر قرار است طبقات فوقاني فقط مخصوص واردکنندگان و عمده فروشيها  باشد ، پس تک فروشي و تبليغ و عرضه تک فروشي گوشي هاي همراه چه معنايي دارد و از همان ابتدا مي توان شکل و شمايلي به فروشگاه داد تا بيشتر حالت دفتر تجارتخانه را داشته باشد يا اينکه با نصب تابلونوشته ها و اعلاناتي به خريداران و متقاضيان اعلام کرد که اين طبقات منحصر به عمده فروشان است ، علاوه بر اينکه به اين ترتيب از ميزان تردد و پخش شدن بيشتر جعبه ها و کارتن هاي خالي ، سيمها و طنابهايي که گاهي ممکن است دور پاي کسي بپيچد و او را بر زمين بزند نيز جلوگيري مي شود.
   نظافت و پاکيزگي نه فقط نشانه تمدن و رعايت عرف و هنجارهاي واجب الرعايه است ، بلکه برتر از آن يک دستور الهي و ديني است. اين دستور و فرمان از شخص انسان شروع مي شود ،اما در مورد مراکز و اماکني که محل مراجعه عموم است ، بيشتر صدق مي کند.
۱۶۲/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا