توليد گوشي داخلي و چالش هاي پيش رو

 يک عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران معتقد است که برندهاي معتبر گوشي همراه ، بازار ايران را فقط بعنوان يک بازار مصرفي و لقمه اي دندانگير مي شناسند و هيچ اشتياق و علاقه اي براي ورود به بحث سرمايه گذاري در زمينه توليد داخلي گوشي همراه ندارند.   ابراهيم جميلي در …

 يک عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران معتقد است که برندهاي معتبر گوشي همراه ، بازار ايران را فقط بعنوان يک بازار مصرفي و لقمه اي دندانگير مي شناسند و هيچ اشتياق و علاقه اي براي ورود به بحث سرمايه گذاري در زمينه توليد داخلي گوشي همراه ندارند.
   ابراهيم جميلي در گفت و گو با خبرنگار موبنا ، يادآوري مي کند که با وجود گذشت سه سال از اعلام عمومي توليد گوشي همراه داخلي توسط وزير وقت صنايع و معادن ، هيچيک از برندهاي معتبر در اين عرصه پيشقدم و داوطلب نشده اند.
    اين کارشناس اقتصادي ، ارزيابي و موضعگيري افراد غيرمطلع و ناآشنا به عرصه تلفن همراه را که بعضا مصدر برخي مسووليتها هستند ، مانعي عمده بر سر راه سرمايه گذاري خارجي مي دانند. يعني سرمايه اي که براي توليد گوشي داخلي به مثابه آب حيات است و نبود آن سبب فقدان گوشي وطني مي شود ، کمااينکه شده است.
    رييس اتاق بازرگاني زنجان ، بعنوان يک راهکار ، خواستار تاثيرگذاري و دخالت بيشتر دولت در بحث توليد گوشي داخلي شده و تاکيد مي کند که در اين صورت نه تنها بازار داخلي بلکه بازارهاي کشورهاي همسايه هم از جمله پاکستان ، افغانستان ، ترکمنستان ، تاجيکستان ، عراق و ارمنستان صحنه بروز و عرضه گوشيهاي ساخت ايران مي گردند.
   با توجه به اظهارات اين مقام اتاق بازرگاني ايران ، بار ديگر اين پرسش بجا و اساسي مطرح مي شود که آيا هنوز زمان مناسب براي تشکيل اتحاديه گوشي همراه که حجم داد و ستد مرتبط  با آن در بازارهاي داخلي از نيم ميليارد دلار فراتر مي رود ، نرسيده است تا بالاخره اموري که به شکلي به اين حوزه مربوط مي شود ، سروساماني پيدا کند ؟
۱۶۲/۱۶/۱۲۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا