معرفي گوشي هاي جديد و چند خبر از اپراتورها

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت موبايل بورن، شرکت کيوسرا که در ساخت گوشي هاي ساده و معمولي شهرت دارد گوشي S1300 را که داراي شکل ظاهري مستطيل شکل (کندي بار) است به کاربران معرفي کرد.گوشي S1300 به شکل استثنايي از ويژگي هايي چون بلندگو و aGPS برخوردار است. اين گوشي …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت موبايل بورن، شرکت کيوسرا که در ساخت گوشي هاي ساده و معمولي شهرت دارد گوشي S1300 را که داراي شکل ظاهري مستطيل شکل (کندي بار) است به کاربران معرفي کرد.
گوشي S1300 به شکل استثنايي از ويژگي هايي چون بلندگو و aGPS برخوردار است.
اين گوشي همچنين از سه باند شبکه CDMA (800/1700/1900MHz) پشتيباني مي کند.
اطلاعات بيشتر راجع به ويژگي ها، زمان عرضه و قيمت گوشي S1300 در سايت موبايل بورن منتشر نشده است.
شرکت کيوسرا در سال ۱۹۵۹ در ژاپن تاسيس شده و دفاتر مرکزي آن در شهر توکيو قرار دارند.
اين شرکت در زمينه توليد و ارايه  سيستم ها و وسايل ديجيتالي و الکترونيکي، تجهيزات ارتباط از راه دور، اجزا و قطعات نيمه رسانا فعاليت دارد.


معرفي گوشي هاي جديد و چند خبر از اپراتورها



****** 
شرکت نوکيا زيمنس به تازگي اعلام کرد که در حال راه اندازي آزمايشگاه جديد فناوري هاي نسل بعدي در دالاس است.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت موبايل بورن، بر اين اساس اين آزمايشگاه جديد اولين آزمايش خود را در فصل اول ۲۰۰۹ انجام خواهد داد و نوکيا زيمنس اميدوار است اين آزمايشگاه به اپراتورها کمک کند که توسعه و گسترش شبکه هاي LTE را در ايالات متحده و کانادا تسريع کنند.
هر دو اپراتورهاي AT&T و وريزون وايرلس اعلام کردند که آنها از فناوري LTE براي شبکه هاي پرسرعت نسل بعدي شان استفاده مي کنند.


معرفي گوشي هاي جديد و چند خبر از اپراتورها



****** 
شرکت چيني ” لنوو” گوشي تلفن همراه جديد مدل ” اوفون” / Lenovo Ophone را که داراي سيستم عامل اندرويد گوگل است ، معرفي کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” گيزمودو” ، اين گوشي همچنين به نمايشگر يا صفحه نمايش لمسي ويژه با حسگرهاي حساس  مجهز است.
شرکت لنوو مدعي است اين گوشي از لحاظ زيبايي از برترين گوشي هاي جهان و رقيب گوشي هاي تلفن همراه  آموسو، ورتو و گوشي آيفون است  و  براي شبكه مخابراتي Open Mobile System شركت ” چاينا موبايل ” ساخته شده است و قابليت پشتيباني از فناوري‌هاي نسل سوم تلفن‌همراه را دارد.
گوشي تلفن همراه Lenovo Ophone فاقد صفحه‌كليد است تمام قسمت جلويي آن  يك نمايشگر لمسي است و  كاربران براي تايپ متون مورد نظر خود مي‌توانند از صفحه‌كليد مجازي موجود در آن استفاده كنند.
به نظر كارشناسان ،  اين گوشي زيبا و جديد كه به آخرين امكانات و فناوري‌هاي روز مجهز شده است، رقيبي براي محصولات HTC است.
اين گوشي درمرحله اول  در بازارهاي چين عرضه مي شود  و احتمال مي‌رود كه در آينده نزديك وارد ديگر كشورهاي جهان شود.


معرفي گوشي هاي جديد و چند خبر از اپراتورها



****** 
شرکت آمريکايي ” اي تي اند تي” بزرگترين شرکت مخابراتي آمريکا ، سيستم عامل جديد نسخه ۵/۴ را براي گوشي هاي بلک بري ساخت شرکت کانادايي ” ريم” / RIM عرضه مي کند.
به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” موبايل واک” ، اين سيستم عامل جديد براي گو شي هاي بلک بري مدل هاي ۸۸۲۰, ۸۳۲۰ و ۸۳۱۰ کارآيي دارد.
به نظر مي رسد شرکت اي تي اند تي آماده دريافت سفارش براي ارايه اين سيستم عامل از طرف شرکت ريم است و عرضه آن ، موجب فروش بيشتر گوشي هاي بلک بري توسط  اي تي اند تي خواهد شد.
آيا اين امر مي تواند موجب  رقابت بيشتر براي فروش گوشي هاي تلفن همراه iPhone 3G ، BlackBerry Bold يا BlackBerry Storm شود؟


معرفي گوشي هاي جديد و چند خبر از اپراتورها



******
شرکت پالم اعلام کرد که در نمايشگاه بين المللي تجهيزات الکترونيکي CES که هشت  تا ۱۱ ژانويه در آمريکا برگزار مي شود، يک سيستم عامل جديد عرضه مي کند.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سافت پديا، بر اساس اين گزارش هم اکنون شش سال از عرضه سيستم عامل OS 5 پالم مي گذرد و حالا پالم از روزنامه نگاران دعوت کرده که خودشان را براي رونمايي از سيستم عامل جديدش در نمايشگاه CES 2009 آماده کنند.
عرضه اين سيستم عامل که از زمان اولين اعلام آن در اکتبر ۲۰۰۷ حدود يک سال به تعويق افتاده و تغييراتي در آن رخ داده مي تواند به اين معني باشد که يکي از بهترين اقدامات پالم تا اين زمان باشد زيرا اين شرکت به تازگي با مشکلات اقتصادي دست و پنجه نرم کرده و عملکرد مالي خوبي نداشته است.
ميانگين درآمد شرکت پالم در فصل اول سال جاري ميلادي  9/366 ميليون دلار گزارش شده اين درحالي است که اين شرکت در فصل دوم فقط ۱۹۰ تا ۱۹۵ ميليون دلار درآمد داشته است.
شرکت پالم حدود ۹۳ درصد افت درآمد داشته است که بر اين اساس انتظار مي رود که اين شرکت با انجام يک سري اصلاحات و بهبود شرايط قدرت مالي يک  گوشي هوشمند جديد عرضه کند.
پيش بيني مي شود که اين گوشي هوشمند جديد پالم شبيه سنترو باشد که در ابتدا منحصرا در آمريکا منتشر شد.


معرفي گوشي هاي جديد و چند خبر از اپراتورها



*****
نتايج يک تحقيق انجام شده توسط موسسه ” يوروبارومتر   / Eurobarometer حاکيست ۷۰ درصد از کودکان ۶ تا ۱۷ ساله کشورکوچک و اروپايي ” مالت” داراي گوشي تلفن همراه شخصي هستند.
به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” دي – وي يي دات کام” ،  کشور مالت از اين لحاظ از ميزان درصد متوسط در سطح اتحاديه اروپا که شامل ۶۳ درصد مي شود ،  پيشي گرفته است.
از تعداد ۷۰ درصد اعلام شده ، ۵۳ درصد شان به اينترنت دسترسي ندارند ، به اين معنا که فقط ۹ درصد از کودکان کاربر تلفن همراه کشورمالت به اينترنت دسترسي دارند.
همچنين ۷ درصد از والدين اين کودکان از اينکه فرزندانشان به اينترنت دسترسي دارند يا نه ، اظهار بي اطلاعي کردند.
همچنين نتايج تحقيقات صورت گرفته حاکيست ،  ميزان استفاده از اينترنت و گوشي تلفن همراه با افزايش سن ، افزايش مي يابد . درحاليکه فقط ۱۱ درصد از کودکان شش ساله گوشي تلفن همراه دارند ،  اين ميزان درميان کودکان ۱۰ساله ۵۲ درصد ، در ميان کاربران ۱۳ ساله ۸۷ درصد  و  17 ساله ۹۵ درصد اعلام شده است.
******
در حاليکه استفاده از تلفن همراه درحين رانندگي به يک معضل اجتماعي  وخطرناک تبديل شده و قوانين گوناگوني در کشورهاي مختلف به منظور ممانعت از آن وضع شده ، نمونه اوليه سوييچ (کليد) خودرو با قابليت قفل کنندگي تلفن همراه در هنگام رانندگي عرضه شد.
به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” موبايل واک” ،  اين سوييچ بويژه براي استفاده جوانان در هنگام رانندگي و به منظور قفل کردن گوشي هاي تلفن همراه طراحي و ساخته شده است.
شايد اين وسيله نوظهور راهي براي جلوگيري از بروز تصادفات و حوادث خطرناکي که درحين صحبت با گوشي تلفن همراه هنگام رانندگي بويژه درمورد جوانان  و کاهش مرگ و ميرناشي از آن باشد.


معرفي گوشي هاي جديد و چند خبر از اپراتورها



******
شرکت AT&T بزرگ ترين اپراتور آمريکا با همکاري شرکت اپل سرويس جديدي موسوم به at-home activation را در ايام تعطيلي سال نو مسيحي براي گوشي iPhone 3G ارايه مي دهد.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت موبايل بورن، کاربران مي توانند سرويس جديد at-home activation را به شکل آنلاين از دستگاه خود سفارش داده و سپس آن را در سايت iTunes فعال کنند و در خانه مورد استفاده قرار دهند.
سرويس At-home activation فقط براي فعال سازي گوشي هاي اصلي آيفون ارايه مي شود و براي کاربراني که اقدام به استفاده از گوشي هاي قفل شکسته براي استفاده از اين دستگاه در شبکه هاي ديگر مي کنند، اين سرويس ارايه نمي شود.
۱۷۹/۱۴/۱۳۵/۱۳۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا