سرويس بين المللي ارسال پول ازطريق تلفن همراه راه اندازي مي شود

به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” اسلش فون” ، اين دوشركت بطور آزمايشي اين سرويس انتقال پول از انگليس كنيا را راه اندازي كردند.سرويس ياد شده به مدت ۳ تا ۴ ماه بطور آزمايشي ادامه خواهد داشت  و مشتركان وودافون در شهر ” ردينگ” انگليس مي توانند براي …

به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” اسلش فون” ، اين دوشركت بطور آزمايشي اين سرويس انتقال پول از انگليس كنيا را راه اندازي كردند.
سرويس ياد شده به مدت ۳ تا ۴ ماه بطور آزمايشي ادامه خواهد داشت  و مشتركان وودافون در شهر ” ردينگ” انگليس مي توانند براي د وستان و يا اعضاي خانواده خود كه از مشتركان شركت اپراتوري تلفن همراه ” سفاري كام” / Safaricom در كنيا باشند ، پول ارسال كنند.
وودافون ۴۰ درصد از سفاري كام را در اختيار دارد كه در حال حاضر سرويس پرداخت موبايل M-Pesa را در كنيا اداره مي‌كند.
 سرويس M-Pesa حدود چهار ميليون مشترك دارد و ماهانه ۲۰۰ هزار نفر به شمار مشتركان آن اضافه مي‌شوند؛ حرف M در واژه‌ اين سرويس مخفف موبايل و PESA نيز در زبان سواحيلي کنيا به معني پول است.
وودافون قصد دارد اين سرويس را به عنوان يك سرويس ارزش افزوده به كشورهاي ديگر نيز توسعه دهد. استفاده از تلفن همراه براي ارسال پول يا استفاده به عنوان يك كيف الكترونيكي توجه شركت‌هاي زيادي را از بخش‌هاي مالي و مخابراتي جلب كرده است.
بر اساس اين گزارش شركت‌هاي نوكيا و ويزا در ماه سپتامبر خبر دادند در حال كار براي عرضه يك سرويس مربوط به خدمات مالي با استفاده از پلت فرم آندورييد هستند.
۱۷۹/۱۳/۱۳۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا