شركت مخابرات در قالب اصل ۴۴ بزودي از وزارت ارتباطات جدا مي‌شود

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، محمود خسروي امروز ” چهارشنبه ” در سالگرد تأسيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، اظهار داشت: ارائه سرويس MMS در سال گذشته به دليل برخي ملاحظات متوقف شده بود كه با تلاش هاي صورت گرفته از سوي سازمان در حال حاضر توسط اپراتور دوم ارايه مي‌شود.وي ادامه داد: …

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، محمود خسروي امروز ” چهارشنبه ” در سالگرد تأسيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، اظهار داشت: ارائه سرويس MMS در سال گذشته به دليل برخي ملاحظات متوقف شده بود كه با تلاش هاي صورت گرفته از سوي سازمان در حال حاضر توسط اپراتور دوم ارايه مي‌شود.
وي ادامه داد: از نظر سازمان تنظيم مقررات، مسائل ارائه MMS ( پيام چند رسانه‌اي) از سوي همراه اول حل و فصل شده و اين موضوع به زودي به مديران اين اپراتور ابلاغ مي‌شود.
خسروي درباره اقدامات مهم صورت گرفته از سوي سازمان تنظيم مقررات تصريح كرد: صدور و ابلاغ پروانه اپراتور دوم و ايجاد هماهنگي با سازمان‌هاي مختلف در جهت برطرف كردن مشكلات فعاليت اين اپراتور يكي از اقدامات اساسي شكل گرفته طي دو سال گذشته بوده است.
وي افزود: تنظيم چارچوب فعاليت‌هاي اپراتور اول و صدور پروانه براي اين اپراتور و همچنين برگزاري مزايده اپراتور سوم نيز از ديگر فعاليت‌هايي است كه طي دو سال گذشته شكل گرفته است.
محمود خسروي معاون وزير ارتباطات صدور تائيد نمونه تجهيزات مخابراتي و ارتباطي را يكي ديگر از دستاوردهاي سازمان تنظيم مقررات دانست و افزود: فراخواني به منظور بهره‌گيري از استعدادهاي داخلي در اين حوزه منتشر شد كه به دنبال آن ۳۰ آزمايشگاه بسيار مناسب در اين زمينه شناسايي شد.
وي تاكيد كرد: بر همين اساس و تا كنون ۱۳۱ دستگاه ارتباطي و ۶۷ عدد از تجهيزات مخابراتي تاييديه‌هاي لازم را دريافت كرده‌اند.
معاون وزير ارتباطات در خصوص آخرين وضعيت دفاتر خدمات ارتباطي نيز اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت، وزارت ارتباطات مكلف شده هشت‌هزار دفتر خدمات ارتباطي را تاسيس كند.
وي افزود: اين مصوبه وظايفي را نيز برعهده ديگر سازمان‌ها و نهادهاي دولتي گذاشته بود و از آنها خواسته بود تا از اين دفاتر به عنوان پيشخوان دولت استفاده كنند.
خسروي ادامه داد: از آن‌جايي كه سازمان‌هاي خدمت‌رسان تكاليف خود را انجام نداده‌اند و به منظور مشخص شدن موضوع، كار توسعه دفاتر متوقف شده است.
وي تاكيد كرد: بخش خصوصي از اين طرح استقبال كرده اما اين كار به هماهنگي شركت پست و بخش خصوصي نياز دارد كه در استان‌هاي مختلف اين كار انجام شده و در حال حل و فصل است.
رئيس سازمان تنظيم مقررات در پاسخ به سوالي درباره طرح مجلس براي جدايي رگولاتوري از وزارت ارتباطات نيز گفت: دو روز گذشته جلسه‌اي با حضور شركت‌هاي ندا، نمايندگاني از وزارت ICT، شركت زيرساخت در كميسيون مخابرات مجلس برگزار و بحث‌هاي زيادي در اين زمينه مطرح و مشكلات شركت‌هاي PAP به ويژه در شهر تهران بررسي شد و بعد از جلسه نيز طرح دو فوريتي در رابطه با استقلال رگولاتوري از وزارت ICT مطرح شد.
وي تصريح كرد: اين درست نيست كه با بروز هر مشكلي، صورت مسئله از بين رفته و ساختار يك سازمان تغيير كند.
خسروي تاكيد كرد: از نمايندگان مجلس نيز انتظار داريم ضعف‌هاي قانوني را برطرف كنند تا شركت‌هاي خصوصي بتوانند با كمترين مشكل اين دوران گذر را پشت سر بگذارد.
وي همچنين با اشاره به حضور نداشتن شركت مگافون روسي در مزايده اپراتور سوم گفت: مگافون به سرعت آمد و شروع به جوسازي كرد و در حال حاضر از اين مزايده خارج شده است اما هنوز مطمئن نيستيم كه مگافون حضور نخواهد داشت و وطرح شدن مباحث اين‌چنيني در جريان رقابت طبيعي است و ما فكر مي‌كنيم مزايده اپراتور سوم با وضعيت خوبي برگزار شود.
خسروي درباره ثبت دامنه اينترنتي گفت: جلساتي را با مركز فيزيك نظري برگزار كرديم و قرار است كار سياست‌گذاري در رابطه با دامين‌ها به عهده‌ سازمان باشد و كارهاي اجرايي را اين مركز انجام دهد.
معاون وزير ارتباطات در ادامه با اشاره به دريافت شكايت شركت‌ها و كاربران اينترنت در رابطه با كم‌فروشي افزود: تا به حال حدود ۳۷۰ مورد شكايت داشتيم و در حال رسيدگي و اعلام نظر از طرف مراكز مربوطه هستيم و معاونت نظارت سازمان در اين زمينه فعاليت مي‌كند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا