راه اندازي سامانه هوشمند بلوتوث توسط محققان دانشگاه صنعتي شريف

امير حسين اسدي مجري طرح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برخي از برنامه هاي مسدود کردن بلوتوث در کشور گفت: برخي در برخورد با فناوريهايي چون اينترنت، ماهواره، بلوتوث و غيره همواره سعي در مسدود کردن آن به عنوان اولين و ساده ترين راه حل بوده اند اين در حالي است که …

امير حسين اسدي مجري طرح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برخي از برنامه هاي مسدود کردن بلوتوث در کشور گفت: برخي در برخورد با فناوريهايي چون اينترنت، ماهواره، بلوتوث و غيره همواره سعي در مسدود کردن آن به عنوان اولين و ساده ترين راه حل بوده اند اين در حالي است که با استفاده مفيد و هدفمند از اين فناوريهاي مدرن مي توان در جهت فرهنگ سازي و گسترش دانش عمومي گام برداشت.
وي افزود: به منظور رشد فرهنگ و گسترش علم در جامعه، سامانه هوشمند ارسال بلوتوث “سفير” را طراحي کرديم که قادر است فايلهاي محتوايي خاصي که براي آن ساخته يا تعريف مي شود را به طور هوشمند براي کاربران ارسال کند. ضمن آنکه خود نرم افزار مجهز به برخي کتب ديني مثل قرآن کريم و مفاتيح، کتب ادبي مانند ديوان حافظ و ديوان شمس و حدود ۳۰۰ تصوير زيبا است که با نصب نرم افزار به صورت خودکار نسبت به ارسال فايلها اقدام مي کند.
اسدي به راه اندازي اين سامانه در ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر اشاره کرد و ادامه داد: با همکاري اين ستاد موفق به راه اندازي نسخه کتابخانه الکترونيکي مخصوص کيوسک شديم که با استفاده از سامانه ارسال هوشمند بلوتوث متن بيش از ۵۰۰ عنوان کتاب الکترونيکي قابل نصب برروي گوشي همراه ارسال مي شود.
مجري طرح آموزش زبانهاي خارجي، مفاهيم ديني، آموزشهايي در حوزه سلامت و آموزشهاي اجتماعي را از جمله کاربردهاي اين سامانه ذکر کرد و اظهار داشت:  برخي از ارگانها با توسعه اين سامانه، کاربردهاي ويژه اي را در دستور کار خود قرار داده اند.
اسدي با تاکيد بر اينکه کاربران با استفاده از اين سامانه مي توانند متن کامل کتابهاي مورد نظر را دريافت کنند، خاطرنشان کرد: کاربران تنها با روشن کردن بلوتوث موبايلهاي خود قادر به دريافت متن کتب مي شوند.
وي همچنين از راه اندازي اين سامانه در دانشگاه صنعتي شريف خبر داد و به مهر گفت: طبق تفاهم نامه اي که با اين دانشگاه به امضا رسيد قرار است متن کامل اخبار علمي، قوانين و برخي از کتابها که ليست آن به اين سامانه ارائه شده است براي دانشجويان ارسال شود.
اسدي زمان راه اندازي اين سامانه را در دانشگاه صنعتي شريف هفته پژوهش ذکر کرد و گفت: با استفاده از اين سامانه دانشجويان کتاب مورد نظر را انتخاب مي کنند و متن کتاب از طريق بلوتوث ارسال مي شود.
اسدي با بيان اينکه متن اين کتابها از طريق CD و کول ديسک نيز قابل دسترسي است، ادامه داد: در حال حاضر به دنبال اخذ مجوزهاي لازم هستيم تا فايلهاي مورد نظر اعم از فرهنگي، علمي و متن کتابها از طريق سرويس MMS ارسال شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا