سوء استفاده از سرويس انتقال شارژ ايرانسل

برخي گزارش هاي مردمي دريافتي گروه اخبار داخلي خبرگزاري موبنا از بکارگيري ترفندهاي جديدي در شبکه ايرانسل توسط برخي افراد سودجو براي انتقال شارژ ريالي آنان حکايت دارد.به گزارش خبرنگار موبنا در اين اقدام جديد سودجويان پيام کوتاهي را به مشترکان سيم کارت اعتباري ارسال مي کنند که براساس آن به مشترک اعلام مي شود …

برخي گزارش هاي مردمي دريافتي گروه اخبار داخلي خبرگزاري موبنا از بکارگيري ترفندهاي جديدي در شبکه ايرانسل توسط برخي افراد سودجو براي انتقال شارژ ريالي آنان حکايت دارد.
به گزارش خبرنگار موبنا در اين اقدام جديد سودجويان پيام کوتاهي را به مشترکان سيم کارت اعتباري ارسال مي کنند که براساس آن به مشترک اعلام مي شود که مبلغي به عنوان هديه در جشنواره ايرانسل برنده شده اند و براي دريافت اين مبلغ بايد کدي را به شماره ۱۱۱۲ (شماره سرويس رايگان ايرانسل) ارسال کنند.
به اين ترتيب در پيام کوتاه دوم که به مشترکان از همان شماره ارسال شده است، فرمت انتقال اعتبار يعني” شماره تلفن شخص دريافت کننده: مبلغ قابل انتقال : رمز ” درج شده و از مشترک خواسته شده که اين پيام را به شماره ۱۱۱۲ ارسال کنند.
اين اقدام باعث مي شود که بسياري از مشترکان بصورت ناخواسته مبلغي از شارژ خود را به شماره ديگري انتقال دهند.
پيگيري هاي خبرنگار موبنا براي يکي از نمونه هاي اين حرکت سودجويانه، بي نتيجه ماند و شماره هايي که پيام کوتاه از طرف آن براي مشترکان ارسال شده روي خط ديگري دايورت بوده و مالک هيچ يک از اين شماره ها مشخص نيست.
اين در حالي است که اپراتورهاي ايرانسل حاضر به پاسخگويي در مورد اين مشکل مشترکان نيستند و به نظر مي رسد اينگونه حرکات سودجويانه از طريق سيم کارت هايي شکل مي گيرد که داراي سند مالکيت قطعي نيستند.
به اين ترتيب مشترکان سيم کارت هاي اعتباري ايرانسل بايد هوشيار باشند که هر پيامي را تا زمانيکه مطمئن نشده اند، به عنوان پيامک شرکت ايرانسل MTN پاسخ ندهند.
۱۲۸/۱۱/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا