کودکان زير ۱۲ سال نبايد از تلفن همراه استفاده کنند

به گزارش خبرنگار موبنا، به دليل ميزان تشعشعات ناشي از تلفن همراه ، استفاده از اين وسيله ارتباطي در حد امکان بايد در مواقع ضروري صورت گيرد و نوجوانان به جاي برقراري تماس  تلفني از ارسال متن پيام کوتاه استفاده کنند.بر اساس اين گزارش مشترکان نبايد هنگامي که قدرت سيگنال ضعيف است(نواحي دورافتاده ) از …

به گزارش خبرنگار موبنا، به دليل ميزان تشعشعات ناشي از تلفن همراه ، استفاده از اين وسيله ارتباطي در حد امکان بايد در مواقع ضروري صورت گيرد و نوجوانان به جاي برقراري تماس  تلفني از ارسال متن پيام کوتاه استفاده کنند.
بر اساس اين گزارش مشترکان نبايد هنگامي که قدرت سيگنال ضعيف است(نواحي دورافتاده ) از تلفن همراه استفاده کرده و بايد مکان بهتري براي برقراري مکالمه پيدا کنند .
مشترکان بايد در حد امکان تلفن همراه خود را دور از سر خود نگهداشته يا آنکه از هندزفري استاندارد استفاده کنند.
براين اساس بايد توجه شود که از تماس با آنتن تلفن همراه در حالي که تلفن همراه روشن است بپرهيزند و اين وسيله را دور از نواحي حساس بدن مانند چشم ها ، اعضاي تناسلي ، سينه و اعضاي داخلي نگهدارند.
به مشترکان توصيه مي شود که در هنگام عدم استفاده به مدت طولاني،تلفن همراه
خود را خاموش کنند و نيز در شرايط غيرعادي از جمله بيماري ، سرماخوردگي ، سردرد ، جراحت ، شکستگي موضعي و سوختگي از تلفن همراه استفاده نکنند. 
براين اساس به کاربران تلفن همراه توصيه مي شود که هنگام خريد گوشي ميزان SAR (کميتي که مقدار انرژي جذب شده در بافت بدن را مشخص مي کند) اعلام شده آن را از فروشنده درخواست کنند.
ميزان SAR مرغوبترين گوشي هاي همراه در حدود ده درصد حد آستانه استاندارد ICNIRP يعني W/kg 2 يا کمتر از آن است .
اثرات بيولوژيکي ميدان الکترومغناطيسي در فرکانس هاي کار تلفن همراه با تعريف کميت SAR برحسب وات بر کيلوگرم در مدت شش دقيقه و بر اساس ميزان انرژي الکترومغناطيسي جذب شده توسط بافت اندازه گيري مي شود.
۱۷۹/۱۳/۱۲۸

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا