افزايش تقلب در گوشي هاي بدون گارانتي بازار تلفن همراه

به  گزارش خبرنگار موبنا، مدتي است که برخي از فروشندگان سودجو براي فروش بهتر محصولات، برخي از گوشي هاي کارکرده در حد نو را با تعويض قاب فابريک به عنوان گوشي هاي “آک بند” در اختيار عموم مشتريان قرار مي دهند.“علي رحمت نژاد” يکي از کارشناسان بازار در اين باره گفت: با توجه به شرايط …

به  گزارش خبرنگار موبنا، مدتي است که برخي از فروشندگان سودجو براي فروش بهتر محصولات، برخي از گوشي هاي کارکرده در حد نو را با تعويض قاب فابريک به عنوان گوشي هاي “آک بند” در اختيار عموم مشتريان قرار مي دهند.
“علي رحمت نژاد” يکي از کارشناسان بازار در اين باره گفت: با توجه به شرايط بازار گوشي تلفن همراه، اکثر تقلبات در گوشي هاي نو و کارکرده بيشتر در پاساژهاي بزرگ خيابان جمهوري تهران ديده مي شود.
وي افزود: مدتي پيش نيز برخي از افراد سود جود با بازکردن جعبه گوشي هاي گارانتي داربه تعويض گوشي هاي اصلي و تقلبي مي پرداختند.
اين کارشناس ادامه داد: متاسفانه با وجود چند اتحاديه مرتبط با صنف موبايل تاکنون هيچ گونه نظارتي از سوي اين نهادها در خصوص جلوگيري از تقلبات در عرضه گوشي صورت نگرفته شده است.
در همين حال چندي پيش روابط ‌عمومي شركت ارتباطات سيار ايران اعلام کرد که به‌منظور جلوگيري از سوءاستفاده‌ سارقان گوشي تلفن‌همراه و كاهش معضلات مربوطه، خريداران پيش از خريد گوشي، بايد شماره ‌سريال  15رقمي (IMEI )گوشي را كه در چهار قسمت روي قاب پشت ‌گوشي ، جعبه‌گوشي، برگه گارانتي و بر روي صفحه‌ مانيتور گوشي ( با وارد كردن علائم #۰۶#* ) قابل رؤيت است، با يكديگر تطبيق دهند.
۱۶۲/۱۳/۱۲۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا