تنظيم گوشيهاي تلفن همراه با پيام هوشمند امکانپذير شد

دکتر مهدي نيامنش مجري طرح OTA در گفتگو با خبرنگار مهر، OTA را پيام هوشمندي دانست که با ارسال آن، مشترکان قادر هستند Setting مربوط به GPRS را در گوشي تلفن همراه خود تنظيم کنند.وي افزود: سرويس OTA امکان مديريت گوشي کاربران و اعمال تنظيمات روي آنها را از راه دور فراهم مي کند ضمن …

دکتر مهدي نيامنش مجري طرح OTA در گفتگو با خبرنگار مهر، OTA را پيام هوشمندي دانست که با ارسال آن، مشترکان قادر هستند Setting مربوط به GPRS را در گوشي تلفن همراه خود تنظيم کنند.
وي افزود: سرويس OTA امکان مديريت گوشي کاربران و اعمال تنظيمات روي آنها را از راه دور فراهم مي کند ضمن آن که اپراتورهاي شبکه تلفن همراه نيز هنگام ارائه سرويس هاي جديد که نيازمند تنظيمات خاص دارند با استفاده از اين سرويس مي توانند پارامترهاي مربوط را بدون درگير کردن کاربر و از راه دور در اختيار گوشي کاربر قرار دهند.
نيامنش با بيان اينکه تنظيمات GPRS بر روي گوشيها، تنظيمات راحت و ساده اي نيست، اظهار داشت: اين سيستم براي سهولت تنظيم گوشيهاي همراه براي استفاده از سرويس GPRS طراحي شده است که علاوه بر اين سرويس امکان اعمال تنظيم براي سرويسهايي چون GPRS ، WAP، Internet Access Point Settings ، SMS، Email را نيز دارد.
مجري طرح به بيان نحوه عملکرد سرويس OTA پرداخت و خاطر نشان کرد: امور مشترکين اپراتور درخواست ارسال صادر مي کنند و پس از آن سيستم OTA اقدام به ساخت پيام تنظيم در قالب SMS و ارسال آن به کاربران مي کند. کاربران نيز با دريافت اين پيام و تاييد آن مي توانند نسبت به نصب تنظيمات بر روي گوشي تلفن همراه اقدام کنند.    
وي تاکيد کرد: اين سيستم با توجه به دارا بودن امکان اتصال به برخي نودهاي شبکه، امکان شناسايي خودکار گوشي هاي کاربران و ارسال تنظيمات متناسب با هر نوع گوشي را دارا است.
نيامنش با تاکيد بر اينکه اطلاعات تنظيم از طريق پيام کوتاه و با توجه به مشخصات گوشي و منطبق بر استانداردهاي مرتبط با گوشي همراه مشترک ارسال مي شود، اضافه کرد: استاندارد کنوني مورد استفاده در خدمات OTA‌ پروتکل OMA Client Provisioning محصول مشترک شرکتهاي نوکيا و اريکسون است که در سال ۲۰۰۲ استانداردي به نام OMA CP به وجود آمد و تمام سازندگان گوشيها موظفند تا اين استاندارد را در گوشي هاي خود پشتيباني کنند. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا