ريشه توليد گوشي تلفن همراه بايد در کشور خشکانده شود

” محمد قلي يوسفي ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا گفت : سياست هاي اشتباه وزارت صنايع و معادن در قبال توليد گوشي تلفن همراه دليل تنها ماندن وزارت صنايع در اين عرصه صنعتي  است .وي گفت: از زمان اجراي توليد گوشي تلفن همراه تمامي کارشناسان به وزارت صنايع هشدار داده بودند که …

” محمد قلي يوسفي ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا گفت : سياست هاي اشتباه وزارت صنايع و معادن در قبال توليد گوشي تلفن همراه دليل تنها ماندن وزارت صنايع در اين عرصه صنعتي  است .
وي گفت: از زمان اجراي توليد گوشي تلفن همراه تمامي کارشناسان به وزارت صنايع هشدار داده بودند که توليد اين کالا در ايران جوابگو نخواهد بود ولي مسوولان وزارت صنايع به اين گفته صاحبنظران بي توجهي کردند که روند فعلي حاصل کار آنان است .
وي ادامه داد : هم اکنون ديگر وزارتخانه هاي کشور تمايلي براي حمايت از توليد گوشي تلفن همراه ندارد و اين را مي توان در انتقاد هاي چند وقت اخير مسوولان مربوطه آن سازمان ها مشاهده کرد .
وي گفت : شکست صاايران و ساژم براي مسوولان ما درس عبرت نبوده است که اينگونه حرکت غير منطقي و بي هدف را پيش گرفته اند .
مدرس دانشگاه علامه طباطبايي اظهار داشت : اينکه يک مقام مسوول وزارت صنايع و معادن اعلام مي کند در توليد گوشي تلفن همراه تنها هستيم را مي توان يک حقيقت اثبات شده تلقي کرد چرا که هيچ يک ازسرمايه گذاران درصدد هدر دادن سرمايه خود نيستند .
وي گفت : زماني که برند هاي معتبر در برخي مواقع با بحران مواجه مي شوند و قادر به جبران آن نيستند چگونه وزير وقت صنايع و معادن فکر کرد که مي تواند توليد داخل را راه اندازي کند .
اين کارشناس خاطرنشان ساخت : بيش از اين نبايد بودجه کشور با پرداخت وام هايي با مبالغ ۲۵ ميليارد تومان و غيره صرف توليد گوشي تلفن همراه شود، زيرا با توجه به بحران مالي غرب که چند صباحي ديگر به ايران راه پيدا خواهد کرد بايد ديگر توليدات کشور که روي پاي خود هستند را ياري داد .
” محمد ليالي ” مديرکل دفتر برق و الکترونيک وزارت صنايع و معادن ، چندي پيش در مصاحبه هاي خود با برخي از خبرگزاري ها اعلام کرده بود وزارت صنايع و معادن در توليد گوشي تلفن همراه تنها شده است .
۱۲۳/۱۶ /۱۷۹

۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا