نحوه‌ي فعال‌سازي سرويس GPRS همراه اول اعلام شد

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براي استفاده از سيستم GPRS همراه اول بايد سه مرحله طي شود.مرحله اول، ملاحظه شرايط عمومي و قبول آن است كه در آن خطاب به مشترك آمده است: خدماتي که در حال حاضر از طريق سرويس GPRS در اختيار مشترکان قرار مي‌گيرد استفاده از پست الکترونيکي و …

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براي استفاده از سيستم GPRS همراه اول بايد سه مرحله طي شود.
مرحله اول، ملاحظه شرايط عمومي و قبول آن است كه در آن خطاب به مشترك آمده است: خدماتي که در حال حاضر از طريق سرويس GPRS در اختيار مشترکان قرار مي‌گيرد استفاده از پست الکترونيکي و دسترسي به سايت‌هاي اينترنتي و دريافت فايل برروي گوشي موبايل است و ساير خدمات از جمله MMS در آينده نزديک به متقاضيان ارايه خواهد شد.
ساعات استفاده از سرويس GPRS در مرحله آزمايشي، براي روزهاي عادي از ساعت ۲۳ لغايت ۸ و براي روزهاي تعطيل رسمي کليه ساعات شبانه روز است.
سرعت اينترنت که از طريق سرويس GPRS ارايه مي‌شود محدود بوده و همراه با توسعه آينده شبکه به نسل بعد سرويس ديتا “EDGE” که داراي سرعت بالاتر در اينترنت مي‌باشد به مشترکان ارايه خواهد شد.
در اين مرحله از واگذاري، اين سرويس تنها براي تعداد محدودي ازمشترکان استان تهران قابل ارايه بوده و ثبت‌نام فقط از طريق پرتال همراه اول مقدور است. در مراحل بعدي کليه استان‌هاي کشور تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
پس از فعال‌سازي سرويس، پيامکي براي مشترك ارسال خواهد شد و در صورت ارايه آدرس پست الکترونيکي اين پيام به آن آدرس نيز ارسال مي‌گردد.
مرحله‌ي دوم به تكميل الكترونيكي فرم ثبت‌نام مربوط است كه متقاضي در اين مرحله بايد اطلاعات شخصي شامل نام، نام خانوادگي و شماره كد ملي، اطلاعات تماس شامل شماره تلفن همراه و پست الكترونيكي خود را وارد كند.
آدرس پست الکترونيکي که وارد مي‌شود همان آدرسي است که بعدا پس از فعال شدن سرويس براي اطلاع‌رساني به مشترک از آن استفاده خواهد شد.
مشترک پس از تکميل فرم با کليک برروي گزينه ” ورود به مرحله ۳″ اطلاعات خود را به سيستم ارسال مي‌كند. پس از بررسي وضعيت شماره تلفن همراه پيامي مناسب در مرورگر به وي نشان داده مي‌شود.
در مرحله‌ي سه براي استفاده از سرويس GPRS، گوشي هم بايد تنظيم شود. براي دريافت اين تنظيمات از طريق لينک “ارسال تنظيمات گوشي براي استفاده از سرويس GPRS ” با وارد کردن شماره تماس و انتخاب نوع و مدل گوشي، تنظيمات لازم از طريق پيامک براي متقاضي ارسال مي‌شود.
امکان ارسال تنظيمات براي کليه گوشي‌هايي که توانايي دريافت تنظيمات از طريق شبکه را دارند در اين صفحه وجود داشته و ساير گوشي‌هايي که اين توانايي را ندارند بايد به طور دستي مطابق راهنماي موجود در صفحه مذکور تنظيم شوند. مشترك بايد مطابق دستورالعمل موجود در صفحه آخر لينک مذكور، پس از دريافت پيامک حاوي تنظيمات، با زدن کد ۱۲۳۴ آن را بر روي گوشي خود نصب كند.
در پايان پيغامي با اين مضمون دريافت مي‌شود: «مشترک گرامي؛ سرويس GPRS شما فعال شده و براي تاييد پيامکي از طريق همراه اول براي شما ارسال خواهد شد، بعد از دريافت پيامک، شما مي‌توانيد از اين سرويس استفاده كنيد.
اما در لينك مربوط به تنظيمات گوشي هم آمده است: همراه اول پيوستن شما را به جمع کاربران GPRS ارج مي‌نهد.
در ادامه آمده است: (GPRS (General Packet Radio Service سرويسي است که توسط اپراتور شما، همراه اول، در اختيار شما قرار گرفته است و جايگزين دسترسي Dial up به اينترنت در گوشي‌هاي موبايل (مثل سرويس ديتا در GSM) است که مرور سريع‌تر وب را ممکن ساخته و سرويس‌هاي آنلاين را با سرعت بيش‌تري در اختيار قرار مي‌دهد.
در مقايسه با يک اتصال GPRS ،Dial up به جاي استفاده از يک شماره تلفن براي اتصال، از يک (APN (Access Point Node استفاده مي‌کند که بايد در گوشي تنظيم شود. تنظيم اين پارامتر و ساير پارامترهاي لازم براي اتصال به GPRS توسط سرويس OTA انجام مي‌گردد.
سرور OTA پس از دريافت درخواست شما از طريق لينک‌هاي ذيل، اين تنظيمات را در قالب يک پيام کوتاه براي شما ارسال مي‌کند. پس از باز کردن پيام و زدن کد ۱۲۳۴، تنظيمات به طور خودکار در گوشي قرار خواهد گرفت. چنانچه به هر دليل اين کار با مشکل مواجه شود ابتدا درخواست خود را تکرار کنيد. در صورت عدم موفقيت مجدد با مرکز پاسخگويي همراه اول به شماره ۰۹۹۹۰ جهت حل مشکل تماس حاصل كرده يا طبق راهنماي زير پارامترها را به طور دستي در گوشي خود تنظيم كنيد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا