استفاده سربازان جمهوري آذربايجان از موبايل موجب افشاي اسرار نظامي شد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” نيوز دات ترنداز دات کام” ، ضبط تصاوير ويديويي بوسيله گوشي هاي تلفن همراه از ضرب و جرح  سربازان ، نقض حقوق سربازان و توهين به آن در واحد هاي مختلف ارتش جمهوري آذربايجان، که چندي پيش منتشر شد، موجب بروز نگراني هاي …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” نيوز دات ترنداز دات کام” ، ضبط تصاوير ويديويي بوسيله گوشي هاي تلفن همراه از ضرب و جرح  سربازان ، نقض حقوق سربازان و توهين به آن در واحد هاي مختلف ارتش جمهوري آذربايجان، که چندي پيش منتشر شد، موجب بروز نگراني هاي جدي شده است.
به گفته کارشناسان ، چنين رفتار و اعمالي در ارتش جمهوري آذربايجان با وجود پنهان کاري هاي فرماندهان ارتش درباره اين قانون شکني ها  ، وجود دارد و نمايش دادن تصوير ويديويي ضبط شده  از ضرب و جرح يک سرباز ، در چهارم اکتبر دراينترنت ، يکي از موارد ياد شده است.
اين تصاوير مربوط به نقض قوانين دريک واحد نظامي متعلق به نيروهاي وزارت کشور در شهر “حاجي قبول”  در جمهوري آذربايجان بود.
نيروهاي وزارت کشور آذربايجان دستگيري دو نفراز افسران را درارتباط با  اين موضوع که يک سرباز را شديدا مورد ضرب و جرح قرارداده اند ؛  تاييد کردند .
با نشان دادن تصاوير ياد شده ، تحقيق و بازرسي در اين باره صورت گرفت و درنتيجه ، فرمانده و معاون آن واحد نظامي از سمت شان برکنار شدند.
همچنين با استناد به يک تصويرويديويي ضبط شده بوسيله تلفن همراه ،  که در ۲۱ اکتبر دراينترنت منتشر شد ، نمايانگر ضرب و جرح  سربازاني بود که به منظور درمان به يک مرکز درماني ارتش مراجعه کرده بودند که اين تصاوير توسط سرباز ديگري که دراين مرکز تحت درمان قرارداشت ؛ ضبط شد.
براساس قوانين نظامي ارتش جمهوري آذربايجان ، استفاده نظاميان از گوشي هاي تلفن همراه هنگام خدمت به منظور جلوگيري از افشاي اسرارو اطلاعات  نظامي   ممنوع است .
۱۳۱/۱۴/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا