نحوه‌ رسيدگي به مزاحمت‌هاي MMS

علي‌اصغر عيني‌پور درباره سرويس MMS تلفن همراه گفت: ارايه مشخصات دقيق فردي و نشاني كامل، اعلام تغيير آدرس به فراهم كننده شبكه ظرف حداكثر ۱۰ روز، سير مراحل قانوني پس از سرقت و يا فروش سيم‌كارت جهت جلوگيري از هرگونه سو‌استفاده احتمالي و استفاده نكردن از سرويس MMS براي تبليغات انبوه از جمله مواردي است …

علي‌اصغر عيني‌پور درباره سرويس MMS تلفن همراه گفت: ارايه مشخصات دقيق فردي و نشاني كامل، اعلام تغيير آدرس به فراهم كننده شبكه ظرف حداكثر ۱۰ روز، سير مراحل قانوني پس از سرقت و يا فروش سيم‌كارت جهت جلوگيري از هرگونه سو‌استفاده احتمالي و استفاده نكردن از سرويس MMS براي تبليغات انبوه از جمله مواردي است كه در بحث ارايه اين سرويس به آن توجه شده است.
وي با بيان اينكه اپراتور بايد بداند هرگونه تبعيض در رابطه با ارايه خدمات MMS به مشتركان تخلف است گفت: اپراتور بايد قبل از ارايه‌ سرويس از مشتركان تعهد بگيرد و از طرفي درباره ارايه‌ اين سرويس اطلاع‌رساني شده و بستر لازم براي استفاده مراكز فرهنگي مجاز از سرويس MMS فراهم شود.
عيني‌پور در ادامه با تاكيد بر اينكه مشترك ظرف ۴۸ ساعت پس از دريافت پيام غير اخلاقي فرصت دارد پيام را به شماره ۲۱۱۷ ارسال كند، خاطرنشان كرد: مشخصات برگرداننده و دريافت كننده پيام و ساعت ارسال پيام بايد در شبكه ذخيره و قابل پيگيري باشد و اپراتورها بايد زير ساخت‌هاي فني لازم براي اجراي كليه مفاد پروانه را آماده كنند و كليه مسووليت‌هاي حقوقي استفاده از اين سرويس به عهده مشترك بوده و مشترك در مقابل مراجع ذي‌صلاح قانون پاسخگو خواهد بود.
معاون فني ايرانسل تصريح کرد: مطابق اين آيين‌نامه مشترک نبايد هيچگونه پيام طبقه‌بندي شده را از طريق MMS ارسال کند و بايد از ارسال هرگونه پيامي که موجب خدشه دار شدن امنيت ملي مي‌شود، خودداري کند.
وي ادامه داد: ممنوعيت انتشار هرگونه ويروس، نرم افزارهاي مخرب و پرهيز از ارسال هرگونه پيام مستهجن و خلاف شئونات اسلامي و ايراني نيز از ديگر موارد تعيين شده در اين آيين‌نامه است.به گفته عيني پور، مشترکان بايد از ارسال هرگونه پيام تهديد آميز، تخريب، هتک حرمت افراد حقيقي و حقوقي و يا خدشه دار کردن امنيت رواني، اقتصادي و اجتماعي براي افراد حقيقي و حقوقي خودداري کنند.وي تاکيد کرد: به صورت پيش فرض دريافت MMSهاي تبليغاتي براي تمامي مشترکان فعال است مگر در مواردي که مشترک عدم تمايل خود به دريافت اين پيام‌ها را به ايرانسل اعلام کند.
وي در ادامه با بيان اينكه فعال‌سازي MMS براي گروه سني زير ۱۸ سال به موافقت ولي قانوني او مشروط است گفت: ايجاد هرگونه مزاحمت از طريق ارسال پيام چندرسانه‌اي موجب اعمال مجازات‌هاي مقرر در قوانين و مقررات مربوطه خواهد بود.
معاون فني ايرانسل همچنين درباره انعقاد قرارداد توافقنامه سطح ارايه سرويس (SLA) ميان ايرانسل و شرکت زيرساخت گفت: هيچ توافقنامه‌اي در اين خصوص از سوي شرکت زيرساخت تهيه و جهت امضا به اپراتورها ارايه نشده است.
وي تصريح کرد: يکي از موضوعات اتصال متقابل با اپراتورها هم بحث SLA است که اگر لينک يا فيبري قطع شد، شرکت زيرساخت و يا شرکت‌هاي مخابراتي استاني چه تعهدي در قبال قطعي اين لينک و درآمدي که اپراتورها بابت اين موضوع از دست مي‌دهند، دارند.
عيني پور يادآور شد: يکي از مشکلات مربوط به کيفيت شبکه نيز به همين موضوع بازمي گردد چراکه در يک مقطعي لينکي قطع مي‌شود که اين امر بر روي KPI ما تاثير مي‌گذارد و هنوز توافقنامه سطح ارايه سرويس در اين باره تنظيم نشده تا مشکلات اپراتورها در اين باره قابل پيگيري باشد.
مظفري پور، مدير توسعه محصول ايرانسل نيز از راه‌اندازي سرويس‌هاي پايه‌اي ايرانسل تا پايان امسال خبر داد.وي با اشاره به پلا‌ت‌فورم همراه بانک ايرانسل گفت: اين پلا‌ت‌فورم با هدف ارايه يک سرويس امن براي فراهم کردن خدمات همراه بانک بر روي يک بستر مخابراتي امن ارايه خواهد شد و بي نياز از گوشي و با خدمات خاصي مستقل از گوشي تعريف مي‌شود.
به گفته وي، همراه بانک ايرانسل منوي بانکداري همراه را به صورت SDK بر روي سيم کارت قرار مي‌دهد و همه کيت‌هاي امنيتي لازم را بر روي آن فراهم مي‌کند و نيازي به تنظيم هر باره گوشي نخواهد داشت.
وي تصريح کرد: در قالب اين پلا‌ت‌فورم با همکاري بانک‌هاي مشترک در اين پروژه، امکان ارايه خدمات فعلي موجود در بانکداري همراه به صورت امن فراهم مي‌شود و خدمات جديدي مانند پرداخت امن حواله‌هاي بانکي و همچنين پرداخت تلفن همراه در آينده بر روي اين پلا‌ت‌فورم ايجاد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا