نيروي انتظامي با تعميرگاههاي خاطي گوشي تلفن همراه برخورد مي کند

به گزارش خبرنگار موبنا حفظ حريم خصوصي، يكي از حقوق اساسي افراد در جامعه محسوب مي شود كه بر پايه اين حق، فرد يا گروه مي تواند مسائل شخصي زندگي خود را خارج از محدوده دسترسي ديگران نگه داشته و يا اطلاعات مربوطه را كنترل كند.اما پديده تكثير فيلم هاي خانوادگي در جامعه امروز ما …

به گزارش خبرنگار موبنا حفظ حريم خصوصي، يكي از حقوق اساسي افراد در جامعه محسوب مي شود كه بر پايه اين حق، فرد يا گروه مي تواند مسائل شخصي زندگي خود را خارج از محدوده دسترسي ديگران نگه داشته و يا اطلاعات مربوطه را كنترل كند.
اما پديده تكثير فيلم هاي خانوادگي در جامعه امروز ما و اينکه افرادي بدون ترس و واهمه از عواقب ناپسند آن به خود اجازه مي دهند به انتشار تصاوير و عكس هاي محرمانه و شخصي افراد اقدام كنند، نشانگر ناديده گرفتن اين حريم خصوصي و شخصي افراد و خانواده ها است.
از آنجايي که برخورد با اينگونه معضلات بدون شک به مراجع انتظامي و قضايي مربوط مي شود، نيروي انتظامي اعلام کرده است که با مراکز و تعميرگاههاي موبايلي که فيلم‌هاي خصوصي افراد را توزيع کنند، به‌شدت برخورد مي کند.
به اعتقاد اکثر کارشناسان، مراکز غير رسمي تعميرات گوشي تلفن همراه يکي از منابع اشاعه و انتشار فيلم هاي خانوادگي افرادي است که گوشي خود را براي تعمير به اين مراکز مي سپارند.
سرتيپ احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي در يک همايش گفت که با مکانهايي مانند مراکزي تعمير موبايل و کامپيوتر که فيلم هاي خصوصي افراد را توزيع مي کنند، به شدت برخورد مي‌شود.
وي افزود:مغازه اين افراد پلمپ و براي آنها پرونده قضايي تشکيل مي شود .
فرمانده نيروي انتظامي با تاکيد بر اينکه “با متجاوزان به حريم خصوصي و توزيع کنندگان و سازندگان فيلمهاي مستهجن که موجب ترويج فساد هستند، با قاطعيت برخورد خواهد شد”، اظهار داشت:با پيگيري نيروي انتظامي ، مجلس براي افرادي که فيلم‌هاي خصوصي افراد را توزيع مي کنند، حکم اعدام پيش بيني کرده که لازم است مراحل دادرسي نيز در اين خصوص کوتاه تر شود.
فرمانده نيروي انتظامي با ابراز اميدواري ازاينکه در پايان سال نتايج خوبي در حوزه امنيت اخلاقي حاصل شود، افزود: دستگاه قضايي نيز قول داده‌ که در اين زمينه شعب ويژه اي براي رسيدگي جرايم امنيت اجتماعي و متجاوزان به عنف تشکيل دهد.
۱۲۸/۱۳/۱۶۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا