سايتهاي خيالي

اين شرکت که نمايندگاني از اپراتورهاي فعال کشور در آن حضور دارند، با  اتفاق نظر نمايندگان اپراتور اول ، ايرانسل ، تاليا و شهرداري تهران اقدام به طراحي فضاهايي کردند تا ۲۷ سايت BTS  در سطح شهر راه‌اندازي شوند تا به اين ترتيب هم مشکل مشترکان حل شود و هم از نظر زيباسازي چهره شهر …

اين شرکت که نمايندگاني از اپراتورهاي فعال کشور در آن حضور دارند، با  اتفاق نظر نمايندگان اپراتور اول ، ايرانسل ، تاليا و شهرداري تهران اقدام به طراحي فضاهايي کردند تا ۲۷ سايت BTS  در سطح شهر راه‌اندازي شوند تا به اين ترتيب هم مشکل مشترکان حل شود و هم از نظر زيباسازي چهره شهر نازيبا و مخدوش نگردد.
اين وعده اي بود که پس از اعلام آن بدون آنکه در چرخه اجرا بيافتد، در رديف طرحها و پروژه هاي پرشماري قرار گرفت که هرگز شکل عيني به خود نگرفتند. اما گويا اين طرح ناتمام بايد مانند سريال دنباله دار ادامه داشته باشد ، چرا که مديرعامل شرکت مشترک شهر از راه‌اندازي ۵۰ سايت ديگر براي استفاده مشاعي به صورت مشارکتي با اپراتور اول ، دوم و تاليا خبر داده است.
 در اين ميان طبيعي بود که همراه اول بعنوان نخستين و فراگيرترين اپراتور کشور، دلايل مختلفي براي اعتراض کردن داشته باشد چرا که ناگزير مي شود،  فضاهاي اختصاصي را که در اختيار خود دارد، در اختيار اپراتور دوم و تاليا قرار دهد.  بيشترين دکل‌هايي که در سطح شهر تهران به چشم مي‌خورند به اين اپراتور تعلق دارند، ‌اپراتوري که به تازگي از مرز ۲۸ ميليون مشترک گذشت.
  از سوي ديگر اپراتور دوم نيز که اختلال‌هاي بي شمار صداي مشترکانش را درآورده، در بسياري از فضاهاي عمومي اقدام به نصب آنتن و دکل کرده است که بعلت شتابزدگي و انتخاب نامناسب،  چهره شهر را زشت و نازيبا کرده و غالبا بافت نامتجانسي با محيط پيرامون خود ايجاد کرده اند، ولي اپراتور دوم هم بخاطر مشکلاتي که در ارايه سرويسهايش دارد ، حاضر نيست که کار از اين خرابتر شود و به اجراي چنين طرحي رغبت نشان نمي دهد.
   و سرانجام اينکه با وجود گذشت ۱۱ ماه هنوز هيچ خبري از نصب سايت‌هاي شيرينگ نيست و در شرايطي که همچنان نصب ۲۷ سايت قبلي BTS از روي کاغذ فراتر نرفته ، خبر از نصب ۵۰ سايت ديگر به گوش مي‌رسد. در حالي‌که هنوز تکليف ۲۷ سايت BTS مشخص نشده است خبر از احداث ۵۰ سايت ديگر مي‌رسد.
حقيقت آشکار اين است که مشترکان در حال پرداخت هزينه‌اي هستند که بتوانند ابتدايي‌ترين‌ خدمات تلفن همراه يعني برقراري تماس و ارسال پيامک را  با هزار دردسر دريافت مي‌کنند، بنابراين بهتر است قبل از اعلام راه اندازي يا بهره برداري از هر طرحي که مژده بهتر شدن وضعيت را بدهد، همه جوانب و حواشي کار سنجيده شود.
 اعلام راه اندازي طرحهايي که هرگز به واقعيت نمي پيوندد، نقطه اي تيره در راه اطلاع رساني صحيح تلقي مي گردد و بذر بي اعتمادي را ميان مردم و مجريان مي پاشد.
۱۵/۱۶/۱۶۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا