نصب مخازن ذخیره آب در ادارات اصفهان برای جیره بندی نیست

بدنبال تدوین سند جامع مدیریت تامین ، تولید و مصرف آب شرب در اصفهان تمام دستگاه‌های دولتی ملزم به نصب مخازن ذخیره استراتژیک آب شرب شدند. وی بیان داشت: مخازن ذخیره استراتژیک آب شرب با اولویت اجرا در ادارات، ارگان ها، بیمارستان و مراکز حساس توصیه شده و در دستور کار قرار گرفت. مدیر دفتر …

بدنبال تدوین سند جامع مدیریت تامین ، تولید و مصرف آب شرب در اصفهان تمام دستگاه‌های دولتی ملزم به نصب مخازن ذخیره استراتژیک آب شرب شدند.

وی بیان داشت: مخازن ذخیره استراتژیک آب شرب با اولویت اجرا در ادارات، ارگان ها، بیمارستان و مراکز حساس توصیه شده و در دستور کار قرار گرفت.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت آب شرکت آبفای استان اصفهان خاطرنشان کرد: جدولی برای ارگان های مختلف ارسال شده که بر اساس پارامترهای آن اقدام به ذخیره سازی حجمی از آب باید کنند.

وی با بیان اینکه این مخازن در طبقه هم کف یا بخش زیرزمین ادارات نصب می شود، گفت: این ذخیره آب به منظور جیره بندی آب در اصفهان نیست و اصلا چنین طرحی در استان اجرایی نخواهد شد بلکه اگر در اثر حادثه ای شبکه آبی در ادارات قطع شد از این منبع آب به عنوان ذخیره در چنین مواقعی استفاده می شود.

صالح خاطرنشان کرد: در راستای تجهیز ادارات به ذخایر آب شرب، یک تیم برای سرکشی به ادارات مختلف در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هنوز نمی توان آماری از تعداد نصب مخازن در ادارات ارائه کرد چرا که هنوز این طرح در حال بررسی است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت آب شرکت آبفای استان اصفهان با بیان اینکه با این اقدام می توان در ساعت پیک مصرف که فشار آب کم می شود با استفاده از ذخایر آب مایحتاج ادارات را رفع کرد، گفت: یکی دیگر از موارد الزامی در این سند که بسیار مورد تاکید استانداری قرار گرفته استفاده از لوازم کاهنده مصرف در ادارات است به طوری که حتی تعدادی از برندها که مورد تائید شرکت آب و فاضلاب است را به مسئولان ادارات معرفی می کنیم.

وی اظهار داشت: جایگزینی شیرهای اهرمی به جای شیرهای دو محوره، استفاده از پرلاتور کاهنده مصرف برای سرشیر، سردوش های کاهنده مصرف، استفاده از فلاش تانک و شیرهای پدالی از دیگر اقدامات در جهت کاهش مصرف آب است.

وی افزود: براساس تفاهم نامه ای که با سازمان نظام مهندسی اصفهان منعقد شده است، در ساختمان های بالای ۴ طبقه و با متراژ ۶۰۰ متر مربع از شیر آلات کاهنده مصرف باید استفاده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا