چشم انداز رشد کاربران تلفن همراه در افغانستان ،عراق، کامبوج و اندونزي

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا”به نقل از سايت “سلولارنيوز”،در اين گزارش آمده است با وجود اين که چين  و هند از لحاظ جمعيت در صدر کشورهاي جهان هستند و ماهانه حدود ۹ ميليون کاربر به تعداد کاربران تلفن همراه اين کشورها اضافه مي شود اما چهار کشور نام برده بيشترين رشد تعداد کاربران را …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا”به نقل از سايت “سلولارنيوز”،در اين گزارش آمده است با وجود اين که چين  و هند از لحاظ جمعيت در صدر کشورهاي جهان هستند و ماهانه حدود ۹ ميليون کاربر به تعداد کاربران تلفن همراه اين کشورها اضافه مي شود اما چهار کشور نام برده بيشترين رشد تعداد کاربران را تا پنج سال آينده خواهند داشت.
بر اساس پيش بيني ها ي انجام شده ، انتظار مي رود عراق در بين ۳۴ کشور داراي بازارهاي نوظهور ، بيشترين ضريب نفوذ تلفن همراه را به خود اختصاص دهد.
تعداد کاربران عراق با چهار اپراتور فعال بيش از ۱۰ميليون نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۴۰ درصد اعلام شده است.
 همچنين در حال حاضر بازار تلفن همراه اندونزي سالانه از ۵۰ درصد رشد برخوردار است بطوري که در اوايل سال ۲۰۰۸ تعداد کاربران اندونزي با هشت اپراتور فعال از مرز ۹۰ ميليون نفر گذشت و نسبت به شش سال پيش که تنها ۱۲ ميليون کاربر داشته از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است.
ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور به ۴۰ درصد رسيده است و تحليلگران بر اين باورند که بازار اين کشور کماکان قابليت رشد دارد.
تعداد کاربران تلفن همراه افغانستان نيز تا ماه مي ۲۰۰۷حدود دو ميليون و۶۰۰هزار نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور هشت درصد بوده است.
رگولاتور مخابراتي اين کشورATRA نام دارد و سه اپراتور تلفن همراه در افغانستان سرويس هاي ارتباطي ارايه مي دهند.
از تعداد کاربران تلفن همراه در کامبوج اطلاع چنداني در دست نيست اما ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور با شش اپراتور فعال تا سپتامبر ۲۰۰۷ ميلادي ۱۲ درصد اعلام شده است .
۱۳۴/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا