معرفي سه گوشي جديد و چند خبر ديگر از اپراتورها

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت موبايل بورن، گوشي VC6096 در واقع يک کامپيوتر قابل حمل است و از سيستم عامل ويندوز موبايل حرفه اي ۶.۱ پشتيباني مي کند.اين گوشي داراي صفحه کليد کامل QWERTY و صفحه نمايش لمسي است و مخصوص رانندگان وسايل نقليه طراحي شده است و از ديگر …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت موبايل بورن، گوشي VC6096 در واقع يک کامپيوتر قابل حمل است و از سيستم عامل ويندوز موبايل حرفه اي ۶.۱ پشتيباني مي کند.
اين گوشي داراي صفحه کليد کامل QWERTY و صفحه نمايش لمسي است و مخصوص رانندگان وسايل نقليه طراحي شده است و از ديگر ويژگي هاي اين گوشي مي توان به دريافت کننده GPS داخلي و پشتيباني از اتصالات ۳G HSDPA و WiFi اشاره کرد.
اين گوشي امکان مقاومت در برابر ضربات را داشته و مخصوص محيط هايي با کار سخت طراحي شده است.
اين گوشي در زمينه مقاومت در برابر لرزش، ضربه و اشعه هاي خورشيدي مورد آزمايش قرار گرفته است و موتورولا ادعا مي کند که اين گوشي هوشمند در برابر گرد و خاک غير قابل نفوذ است.
از ديگر ويژگي هاي اين گوشي مي توان به بلوتوث براي استفاده از هدست و هندزفري اشاره کرد و همچنين داراي پردازنده XScale 624MHz است و از حافظه داخلي ۲۵۶ مگابايت و کارت حافظه SD براي ارتقا پشتيباني مي کند.
وزن اين گوشي ۲ کيلو و ۲۰۰ گرم است و کاربر نمي تواند آن را در جيب خود حمل کند.
در باره زمان عرضه و قيمت گوشي VC6096 هنوز خبري منتشر نشده است.
*****
شرکت Hop-on  که معمولا گوشي هاي ارزان قيمت عرضه مي کند ، تلفن همراه مدل  HOP1890 را به بازار معرفي کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” موبايل واک” ،  اين گوشي جديد  را در دونسخه  متفاوت معرفي شده است که يک نسخه  از ان ، داراي سيستم اتصال دوباندي با فرکانس هاي راديويي ۸۵۰/۱۹۰۰ مگاهرتز  براي بازار آمريکا ونسخه  ديگر آن داراي سيستم اتصال دوباندي با فرکانس هاي راديويي ۹۰۰/ ۱۸۰۰ مگاهرتز براي بازارهاي اروپا است .
اين گوشي که بانام ChitterChatter نيز شناخته مي شود ، داراي سيستم بي نظيرموقعيت ياب GPS است که کاربران نيازمند به مراقبت هاي ويژه پزشکي هستند  و همچين کساني که به منظور ارتباط داشتن با ديگران نيازمند اتصال به شبکه بصورت دايم هستند ، مي توانند از آن استفاده کنند.
 ازديگر ويژگي هاي اين گوشي باتري آن است که ظرفيت و توان مناسب براي تا ۳۰۰ دقيقه مکالمه و ۳۰۰ ساعت حالت آماده بکار را دارد .
اين گوش همچنين داراي يک صفحه نمايش گسترده با شفافيت بالا مناسب براي راحت خواندن پيام هاي متني و همچنين کليدهاي بزرگ براي استفاده در مواقع اضطراري است.
*****
شرکت کره اي ” ال جي اللکترونيک” و ” گروه پرادا” گوشي جديد تلفن همراه مدل ” Prada II را  به بازار معرفي کردند.
به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” اسلش فون” ، اين گوشي جديد داراي صفحه کليد کامل مدل QWERTY است و تا پايان  سال جاري ميلادي به بازار عرضه مي شود.
اين گوشي شباهت بسياري به اولين گوشي ” ال جي پرادا”  دارد با اين تفاوت که گوشي جديدتر داراي يک صفحه کليد  کشويي بسيار کم ضخامت در قسمت زيرين  است.
گوشي تلفن همراه LG Prada II داراي ظاهر صاف و يکدست با صفحه کليد نقره اي است که کليدهاي مربوط به آغاز و پايان مکالمه آن از سيستم لمسي
جديدي  برخورداراست.
اين گوشي  داراي قابليت هاي نسل سومي تلفن همراه ،  قابليت مکالمه ويدويي ، مرورگر اينترنتي کامل HTML ،  سرويس پرسرعت HSDPA با سرعت ۲/۷ مگابايت برثانيه ، دوربين ۵ مگاپيکسلي با لنز تاييد شده Schneider-Kreuznach و سرويس Wi-Fi است.
قيمت اين گوشي حدود ۶۰۰ يورو اعلام شده در فصل چهارم سال جاري ميلادي در فروشگاه هاي معتبر ايتاليا ، انگليس ، فرانسه ، آلمان ، اسپانيا و هلند عرضه خواهد شد.
*****


شركت كلير كانال آمريکا اعلام كرد كاربرد جديدي را با نام iheartradio در اختيار كاربران ايفون و ايپاد قرار داده است.
به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”راديو ورد”، كلير گفت:كاربران آيفون از اين پس قادر خواهند بود با اين كاربرد جديد به امواج راديويي زميني و اينترنتي دسترسي داشته باشند.
“ايوان هريسون”مدير واحد آنلاين راديو و موزيك كيلر كانال در اين باره گفت: آلبوم هنري و موسيقي شركت از طريق اين كاربرد در اختيار كاربران قرار مي گيرد و آنها مي توانند يك بار به صورت رايگان محتويات مورد نظر خود را دانلود كنند.
كاربران براي استفاده از iheartradioبايد داراي يك آيفون نسل سوم باشند و نياز است  از طريق آن به يك شبكه داده يا شبكه تلفني ATT يا ارتباطات واي فاي متصل شوند.
*****
تل آس اپراتور CDMA كانادايي اعلام كرد در نظر دارد با سرمايه گذاري ۷۵۰ميليون دلاري شبكه WCDMA را در كانادا ارايه دهد.
به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،تل اس گفت : اپراتور بل ديگر اپراتور شبكه CDMA اين كشور نيز امادگي خود را براي ارايه اين شبكه اعلام كرده است.
هر دو اين اپراتورهاي اعلام کرده اند، ارايه اين شبكه باعث مسدود كردن سرويس هاي ديگر اين اپراتورها نخواهد شد.
تل اس و بل در گزارشي ديگر اعلام كردند در نظر دارند سرويس هاي پايه  long-term migration يا LTE را نيز در آينده اي نزديك ارايه دهند.
بر اساس اين گزارش، نوكيا زيمنس و هواوي راهکارها و توليدات خود را براي ارايه هر چه بهتر اين شبكه ها در اختيار اين دو اپراتور قرار مي دهند.
 تل اس و بل از سال ۲۰۰۱ ميلادي يك شبكه اشتراكي داشته اند كه در همان سال نيز تمركز زيادي روي گسترش آن معطوف كرده اند.
بر اساس امار منتشر شده تعداد كاربران بل تا نيمه اول سال ۲۰۰۸ ميلادي شش ميليون و ۳۳۰هزار نفر و تعداد كاربران تل اس پنج ميليون و ۸۳۰هزار نفر برآور شده است .
***** 


اپراتور NZ نيوزلند اعلام کرد طبق قراردادي از بيش  116 برج ارتباطي اپراتور وودافون استفاده مي کند.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا”ّ به نقل از سايت “سلولارنيوز”، اپراتور نيوزلند  در گزارشي اعلام کرد، در قراردادي که قبلا مابين اين اپراتور و وودافون به امضا رسيد قرار بر اين بود که اين دو اپراتور سرويس هاي رومينگ را با مشارکت يکديگر ارايه دهند.
به اين دليل اپراتور مذکور مي بايست ۴۰۰ برج ارتباطي را تاسيس مي کرد ولي بنا به پاره اي مشکلات تنها توانست ۵۰ برج را نصب کند..
با توجه به اين که سرويس رومينگ قرار است تا پايان اين ماه ارايه شود  NZ تصيم گرفت در قراردادي تعدادي از برج هاي ارتباطي مورد نياز را از وودافون اجاره کند.
کميسيون تجاري استراليا با بيان اين که اين اپراتور مي تواند ارايه سرويس هاي رومينگ را تنها با ۱۰۰برج ارتباطي آغاز کند، افزود: اين تعداد برج تنها قادر به سرويس دهي  به ۱۰درصد از جمعيت اين کشور خواهد بود.
***** 


تازه ترين بررسي ها از بازار تلفن همراه در امريكا نشان مي دهد تعداد كاربران نوجوان ۱۲تا ۱۷ ساله اسپانيايي – پرتغالي مقيم آمريكا با رشد چشمگيري مواجه بوده است.
به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت “سلولارنيوز”،بر اساس امار منتشرشده اين افراد  نزديك به ۲.۵ ميليون نفر از جمعيت كاربر تلفن همراه  آمريكا را تشکيل مي دهند.
انتظار مي رود نرخ رشد اين كاربران نسبت به ديگر نوجوانان آمريكايي در پنج سال آينده دو تا سه برابر افزايش داشته باشد.
بر اساس اين امار نوجوانان اسپانيايي – پرتغالي ۱۶ درصد از كاربران نوجوان آمريكا را شامل مي شوند.
در ادامه اين گزارش آمده است ، ضريب نفوذ استفاده از سرويس هاي بي سيم در بين كاربران اسپانيايي- پرتغالي ۱۵ ساله حدود ۶۴ درصد و در ميان ۱۷ ساله ها حدود ۷۸ درصد است.
***** 
اپراتور مترو پي سي اس، آمريكا اعلام کرد تعداد کاربران جديد اين اپراتور در فصل سوم ۲۰۰۸ ميلادي ۹۳۵ هزار نفر بوده که اين رقم نسبت به فصل دوم  د ۳۹ درصد رشد داشته است.
به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز‍”، تعداد كاربران مترو با  اين  ميزان رشد به  چهار ميليون و۸۰۰ هزار نفر رسيده است.
بر اساس اين گزارش اپراتور مذكور در طول ۱۲ ماه منتهي به ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۸ ميلادي  يك ميليون و ۲۰۰هزار كاربر جديد به مجموع كاربران خود اضافه كرده است.
***** 
سرويس جديد eWallet به عنوان حفظ اطلاعات امنيتي بانکي کاربر براي گوشي آيفون محصول شرکت آمريکايي اپل به بازار ارايه شد.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “اينتوموبايل”، کاربر مي تواند با دانلود اين سرويس اطلاعات محرمانه اي مانند شماره حساب، شماره کارت اعتباري، کد امنيت اجتماعي، شماره گواهينامه رانندگي و اطلاعات شخصي ديگر را با اطمينان از مسائل امنيتي در تلفن همراه خود داشته باشد.
سرويس  eWallet بيش از يک کيف پول براي آيفون شما عمل مي کند و در واقع يک سازمان دهنده امن براي اطلاعات شخصي کاربر خواهد بود.
کاربران مي توانند اين سرويس را با هزينه ۹۹/۴ دلار از فروشگاه هاي  AppStore تهيه کنند.
۱۳۱/۱۳۵/۱۳۴/ ۱۲/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا