استفاده از تلفن هاي همراه داراي سيستم GPS در مصر ممنوع شد

به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “سلولار نيوز” ، ” شريف گينناگ ” معاون رگولاتوري ارتباط از راه دور” مصر ( ان تي آر آ) گفت ، استفاده از گوشي هاي تلفن همراه داراي سيستم GPS در مصر آزاد است به شرطي که مجوز استفاده از آن توسط مقام …

به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “سلولار نيوز” ،
” شريف گينناگ ” معاون رگولاتوري ارتباط از راه دور” مصر ( ان تي آر آ) گفت ، استفاده از گوشي هاي تلفن همراه داراي سيستم GPS در مصر آزاد است به شرطي که مجوز استفاده از آن توسط مقام هاي امنيتي مصر صادر شده باشد.
براساس قوانين و مقررات مصر ، هر فردي که تلفن همراه داراي سيستم GPS  و يا هر وسيله ديگر را که ازاين قابليت برخوردار است ، بطورغيرقانوني وارد  و بدون مجوز از آن استفاده کند ، نه تنها آن وسيله ضبط و مصادره مي شود ، بلکه عامل يا عوامل دست اندر کار وارد کننده ، فروشنده و کاربر آن  تحت پيگرد قانوني قرارخواهند گرفت.
گيننا افزود :  مذاکرات بين ما و مقامهاي مسوول  درباره صدور مجوز براي استفاده تجاري از سيستم GPS انجام شده است.
با اين حال ، به رغم منع قانوني در استفاده از وسايل غير مجاز در مصر ،  مردم اين کشور همچنان اين وسايل را به کشورشان وارد و بدون مجوز از آن استفاده مي کنند.
دولت مصر نه تنها با اين گروه از وارد کنندگان و استفاده کنندگان قانون شکن مواجه است ، بلکه از درآمد ناشي از عوارض وارد کردن قانوني اين وسايل نيز محروم مي باشد.
در حال حاضر ، فقط در سه کشور مصر ، سوريه و کره شمالي درجهان ، استفاده تجاري از وسايل داراي سيستم GPS ممنوع است.
 مصر با سه اپراتور حدود ۲۵ ميليون کاربر دارد و  ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۳۳ درصد است.
۱۳۱ / ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا